sydvester
Støttemedlem
- Medlem
- 3. okt. 2014
For meg er klokker mer et mekanisk presisjonsverktøy enn jålete pyntegjenstand. Derfor er dykkerklokker, tool watches, beatere selvskrevne førstevalg.
Lurer egentlig på hvor mange yrkesdykkere som faktisk bruker Rolex Submariner i dag?
Hør, hør! Noe jeg også undres over er hvor mange andre enn @Tom Henriksen som med hånden på hjertet kan si at de virkelig bruker sub som beater. Personlig syns jeg at nyere spikerstål kler bruksmerker på langt nær så godt som sine eldre søsken. Har en stor mistanke om at de fleste beatere ender opp som Paris Dakar bilene @Hopalong er inne på. Nypolerte og velholdte, langt fra omgivelsene de i utgangspunktet skal tåle. Uten at det er noe galt med detFlott spørsmål @kabforks
Undret meg over det samme i mange, mange år. Hatt min del med dykkere, men de forvinner fort ut igjen. De blir alle for store og klumpete. Sitter med inntrykke av at mange kjøper det naboen har. Og at et penere sportsur eller dress ur ikke kan brukes til andre ting enn å sitter bak en pult eller gallamiddager er bare tull spør du meg. Alle sier at de kjøper det fordi de kan bruke klokken sin til alt, men mange ender opp med å bruke noe helt annet enn den ripete Rolexen sin og heller noe rimeligere de har liggende i skuffen til disse haserdiøse strand- eller ferieturene. Finnes selvsagt unntak, men... Jeg er stor tilhenger av å kjøpe det man selv liker, men altfor mange "liker" det de andre bruker og kjøper det fordi de enten ønsker status eller å ikke stikke seg ut.
Lurer egentlig på hvor mange yrkesdykkere som faktisk bruker Rolex Submariner i dag? En Pelagos eller Ploprof i titan må vel være "bedre"?
Absolutt ingenting galt med det!Takker for gode svar! Da er jeg litt klokere.
Ser at det faktisk var et par dykkere her óg. Det hadde jeg faktisk ikke trodd
Jeg tror kanskje jeg har et litt ulikt syn (og budsjett...) på klokker en mange her. Jeg får holde meg til Seiko, Victorinox, Tissot og budsjett-klassen.