Det skjønner jeg godt! Har forstått at mange både fritids- og yrkesdykkere er veldig fornøyde med PelagosNå er ikke jeg yrkesdykker, men jeg er sydendykker og Pelagos passer perfekt til det!
Vis vedlegg 16873 Vis vedlegg 16874
Det skjønner jeg godt! Har forstått at mange både fritids- og yrkesdykkere er veldig fornøyde med PelagosNå er ikke jeg yrkesdykker, men jeg er sydendykker og Pelagos passer perfekt til det!
Vis vedlegg 16873 Vis vedlegg 16874
Det er jo ingen som bruker armbåndsur til dykking lenger. Nå bruker man kun dykkercomputere. Enten som henger på vesten eller trådløse rundt håndleddet som en klokke. Yrkesdykkere har dette samt kommunikasjon med dykkerleder.Sub?
En del.
Seadweller?
Du ville blitt overrasket.![]()
Det er jo ingen som bruker armbåndsur til dykking lenger. Nå bruker man kun dykkercomputere. Enten som henger på vesten eller trådløse rundt håndleddet som en klokke. Yrkesdykkere har dette samt kommunikasjon med dykkerleder.
Man har all info på computeren. Tid, dybde, oksygen osv.
Det er jo ingen som bruker armbåndsur til dykking lenger. Nå bruker man kun dykkercomputere. Enten som henger på vesten eller trådløse rundt håndleddet som en klokke. Yrkesdykkere har dette samt kommunikasjon med dykkerleder.
Den blir nok sjelden med ut nei. Og om den gjør det er det isåfall bare for gøy. Ingen som bruker mekaniske ur som dykkerinstrument lenger.Etter utallige døgn ombord på diverse DSV'er kan jeg forsikre deg om at Seadweller kan observeres hyppig på håndleddene rundt omkring.
Om den følger med ut i vannet er en annen sak.
Ellers er det vel få som dykker med oksygen.
Da hadde det vært mange engangsdykkere...![]()
Hvilken modell er dette?Better safe than sorry:
Vis vedlegg 16957
Greit å ha noe som tåler vann om man skulle ramle uti.......![]()
Uten å kunne påberope meg erfaring med dykking på større dybder enn at snorkelen ikke fylles med vann, hadde jeg sett for meg at man kanskje valgte en diver i tillegg - som sikkehet. Litt på samme måte som det kan være klokt med et godt gammelt kompass i sekken selv om GPS`n er bedre - når denDet er jo ingen som bruker armbåndsur til dykking lenger. Nå bruker man kun dykkercomputere. Enten som henger på vesten eller trådløse rundt håndleddet som en klokke. Yrkesdykkere har dette samt kommunikasjon med dykkerleder.
Hvilken modell er dette?