.

En diver er det beste valget siden alle miljø-forstå-seg-på'ere snakker om at det blir våtere hav som stiger og melk som surner i kjøleskapet. Da er det greit å være forberedt. Selvfølgelig setter jeg pris på å få med en praktisk roterende bezel, lettlest skive etc.

Av en eller annen årsak faller disse i smak....

8

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Mr Davis
Sub?
En del.
Seadweller?
Du ville blitt overrasket.:)
Det er jo ingen som bruker armbåndsur til dykking lenger. Nå bruker man kun dykkercomputere. Enten som henger på vesten eller trådløse rundt håndleddet som en klokke. Yrkesdykkere har dette samt kommunikasjon med dykkerleder.

Man har all info på computeren. Tid, dybde, oksygen osv.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Loevhagen
Det er jo ingen som bruker armbåndsur til dykking lenger. Nå bruker man kun dykkercomputere. Enten som henger på vesten eller trådløse rundt håndleddet som en klokke. Yrkesdykkere har dette samt kommunikasjon med dykkerleder.

Etter utallige døgn ombord på diverse DSV'er kan jeg forsikre deg om at Seadweller kan observeres hyppig på håndleddene rundt omkring.
Om den følger med ut i vannet er en annen sak.;)

Ellers er det vel få som dykker med oksygen.
Da hadde det vært mange engangsdykkere...o_O

Erfarne dykkere bruker ofte både klokke og computer. Se bildet mitt på forrige side. Min Sea-Dweller er oftest ikke alene ombord til å bli våt.

Det blir vel nesten som med bil; "Alle har en moderne bil i garagen, men å kjøre den gamle Corvetten fra 72, (eller liknende), er det som bringer det største smilet...."

8

• Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Etter utallige døgn ombord på diverse DSV'er kan jeg forsikre deg om at Seadweller kan observeres hyppig på håndleddene rundt omkring.
Om den følger med ut i vannet er en annen sak.;)

Ellers er det vel få som dykker med oksygen.
Da hadde det vært mange engangsdykkere...o_O
Den blir nok sjelden med ut nei. Og om den gjør det er det isåfall bare for gøy. Ingen som bruker mekaniske ur som dykkerinstrument lenger.

Alle dykker med oksygen, ellers dør man. Men er vel rettere å kalle det luft. Det er selvfølgelig ikke ren oksygen jeg snakker om :)

Misforstå meg rett jeg digger divere og har 2 selv. Men til dykking er det computer som gjelder.(Som kan se veldig ut som en vanlig digital klokke, f.eks. Suunto)
2777dce46c5681ef90ff442ce612fb5b-image.jpeg
93dd5a446ec6ddfb48dad56dc12ee128.jpg

Jeg har og har hatt flere forskjellige typer klokker.. Det kan sies mye og mangt om hva man mener passer seg til hva, men for MEG er en Rolex Submariner den ultimate "hverdagsklokka". Jeg bruker den (ofte på gummirem fra Everest) til stort sett alt som kastes min vei, uten at jeg bekymrer meg for at den ikke skal tåle det. Dette være seg alt fra bading, snorkling, friluftsliv osv osv. Får den noen riper eller dings er det helt OK, for dette er en klokke jeg ønsker å beholde og som jeg derfor først og fremst tør å nyte, ikke tenke på annenhåndsverdien av (når det er sagt skal det sies at den holder seg MEGET godt både i stand og pris med mindre du er helt apekatt)..

Jeg syns Submariner er en fantastisk PEN klokke, og at den tåler så mye som den gjør, samt har den historien den har gjør at det er den som velges nesten hver dag..

Har jeg på meg min Zenith f.eks. kunne det ikke falle meg inn å verken dusje med den eller bruke den aktivt om jeg skulle utenfor "penklær-sonen". Til det er den alt for "skjør" og får alt for fort riper i kassen til at jeg hadde syns at jeg kunne forsvare det.. Den har også et mye mer delikat urverk som er mitt "horologiske" alibi med flotte funksjoner, men som da også lettere kan ødelegges ved røff bruk. Rolexen viser tid og dato og har et arbeidsurverk som er laget for å gå og gå og gå og gå..

Men vi er alle forskjellige og det er veldig bra! :)

Redigert:
Dei kjem også som deskdiverutgaver med polerte kasser og annet fjas ;) .
En av mine favcoritt divere er Seiko Skx , som faktisk danket sub ut av samlingen.

• Liker
Reaksjoner: Frost

Uten å kunne påberope meg erfaring med dykking på større dybder enn at snorkelen ikke fylles med vann, hadde jeg sett for meg at man kanskje valgte en diver i tillegg - som sikkehet. Litt på samme måte som det kan være klokt med et godt gammelt kompass i sekken selv om GPS`n er bedre - når den