30-årsgave til samboeren

Medlem
23. april 2011
Innlegg
686
Sted
Lillehammer
Siden fruen bare har blitt mer og mer fasinert av litt eksklusive klokker, har jeg hatt lyst til å overraske henne med ett flott ur til bursdagen hennes i Juni.
Vet hun liker ur med litt str. så noen lady-versjoner(25mm) er uaktuelt. Det måtte bli Rolex, siden dette vil gi en mest wow-faktor for både henne og for andre som hun stolt viser den frem til;) De fleste har jo hørt om Rolex og vet hva dette står for av kvalitet.
Har ikke låst meg helt til hvilken modell, men har tanker om hvordan uret skal se ut. Vil at kassen og skiven skal ha en "ren" look, dette fordi det er enklere å treffe på hva hun liker, mer anvendelig og man går ikke lei uret så fort. Av lenker har jeg lyst til at det skal være en oyster lenke, er litt skeptisk til lenken som er mye brukt på eldre Datejust, grunnet slark i lenken. Tror også hun vil syntes at det er finest med stål og ikke gull/stål(lommeboken min liker heller ikke gull/stål).
At boks følger med samt papirer på ekthet er en selvfølge, og siden uret skal være en gave vil jeg ha det så tilnærmet strøkent som mulig. Tror også jeg vil holde meg på plussiden av 90-tallet. Tror ikke hun har behov for ett vintage ur(jeg setter nok mer pris på patina enn hun gjør).
Modeller jeg har kikket på et Datejust, Oyster perpetual, explorer og Air king(tips om andre modeller tas med stor takk).

Prisen jeg har lagt meg på er maks 15K, har kikket litt rundt og mener det er fullt mulig å finne fine ur innenfor dette budsjettet.

Jeg er ikke godt bevandret innen Rolex-verdenen, så derfor søker jeg råd, tips og gode synspunkter her inne:cool:
Om jeg kommer med faktafeil legger jeg meg flat og beklager dette, men vil bli mitt første rolex kjøp(nesten synd det ikke er til meg selv).

Har lagt ved ett par linker på ur jeg liker godt, men skulle selvfølgelig helst handlet i Norge f2f.

http://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_Bla_Air_King_14000_6_man_Garan_38594421.htm?ca=8&w=1

http://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_No_Date_Midsize_67480__95_37055335.htm?ca=8&w=1
 
Jeg kjøpte en 31 mm Datejust med glatt bezel og oysterlenke til kona!

Slett ikke noe dårlig alternativ!

IMAG0156.jpg
 
Kjøpte selv en ca 1995 31 mm Oyster med lakserosa "Explorer" dial til kona for tre år siden.
Den er med hver eneste dag, og passer til absolutt alt.

Alternativt ville jeg gått for en 14270 Explorer, men da må du nok opp litt i pris.
 
Jeg vet ikke om det er mulig å finne et eksemplar av denne innenfor ditt prisnivå, så beklager om jeg skyter altfor høyt, men en Datejust ref 16200 med glatt bezel ring, stick dial og oyster lenke er i min mening et veldig rent og stilig ur, på både menn og kvinner.
 
Hehe likte denne: "Pratmakere, "besserwissere", idioter og Audieiere behøver ikke gjøre seg brydderiet med å ringe."

En nydelig klokke!

Heldigvis ikke audieier jeg da;) men uansett hvor flott uret var, møtte det ikke nok av kriteriene mine desverre.

Cavallino: godt å se at vi er flere fra Lilyhammer her inne på asylet:D
 
En klokke fra året hun er født er en meget fin og gjennomtenkt gave, som du sikkert scorer noen ekstra poeng på, IM ;)Utfordringen tror jeg blir å finne en komplett pakke; veldig mange av disse urene mangler enten boks el sertifikat. Det er egentlig ikke så farlig, så lenge klokken er ekte - hvilket du kan få hjelp til å finne ut av!

Gir deg beskjed om jeg kommer over et fint eksemplar :cool:
 
For de som kan dette, hvor mye ville denne havnet på i totalpris sendt hit til moderlandet, sånn ca. Var bare ett eksempel fra min side:D

http://www.ebay.com/itm/Circa-1982s...904904514?pt=Wristwatches&hash=item3f1330cb42

Kan ikke hjelpe deg med svaret, dessverre. Men! Tror ikke jeg ville kjøpt en Rolex uten automatic? PRECISION er opptrekk. Kjøpte selv denne til kona: http://www.rolex.com/en/rolex-watch...al-date-34mm-steel-and-white-gold-115234-0012 Supersuksess, hun digger den! Syns også datejust funker til jenter, men generelt bør ikke en Rolex være mindre enn 34mm (imo). Lykke til med jakt!
 
Kan ikke hjelpe deg med svaret, dessverre. Men! Tror ikke jeg ville kjøpt en Rolex uten automatic? PRECISION er opptrekk.

tenkte litt det samme, ikke mange jenter som blir begeistret for en klokke med manuelt opptrekk og skrukrone.

Precision var betegnelsen for modellene som ikke var chronometer sertifisert og finnes også på noen automatiske.
 
Beklager, leste ikke kritteriene dine før jeg postet min egen klokke.

Ei vennine lånte min noen dager. "Faenm hva er dette for antik klokke, den må jo trekkes opp hver dag jo...."

Tommy