3 puljer om Seiko: kjøp av enkel herreklokke, rep. av gammel ur, ønske om kjøp av ny klokke, halv eksklusiv

XII

Medlem
18. nov. 2011
Innlegg
5
Jeg ville gjerne om noen av de kyndige Seiko her, vil forbarme seg og gi noe A.B.C. forklaring(er) på førsteklasse nivå. Som i tillegg er temmelig dårlig på engelsk. Nå har jeg sittet i fire sammfulle kvelder og langt inn i natten. Fatter lite, utover det er mange kategorier og retninger m.h.t. tekniske løsninger. Men om jeg få grepet om dette, blir formodentlig vis særlig aktuelt når jeg kjem til pulje 3.

Jeg kjøpte for ca. 8 år siden en brukt - nesten som en "handel på et gatehjørne" - Seiko automatic. Jeg syntes om uret. Og er derfor åpen for en reprasjon
Er ikke noe særlig til opptrekks ure, ei heller ure som regelmessig må åpnes for batteriskift.

Jeg regner med et uret er et lavbudsjett ur. Og det er greit i denne runden. Men jeg har ikke greiet å indifisere uret på Internett. Om noen andre kan det. Ville jeg gjerne ha et råd om det er fornuftig eller ufornuftig å late det reparere ?

Forøvrig kjøpte jeg også i den periode to like Seiko Kinetic m. Auto Relay. Nye, i eske m. Garanti papirer. Men sjøl om det også er billig- nivået, er det ure jeg trives meget godt med. En ene har sittet på håndleddet like siden den vart kjøpt.


20220622_002839.jpg
20220622_002953.jpg
 
Fortsettelse, pulje 1:
Jeg kunne godt finne på å kjøpe ny klokke, på det nivået med de Seiko 5, som redaktør J. Erdal nevner


Men min forståelse av et Herre ur om fatter ikke det jeg ser. Etter å ha fulgt linkene.
Må også tilføye at det på ingen måte behøver å være et ur av den gjennlangserte traver.
Men hvis jeg ikke har missforstått, var Seik 5, mye klokke for pengene.
Så hvis noen har tid til henvise til noen nettsider med Seiko 5, ville jeg kanskje komme i gang.
Ok, det er vel nu jeg må bekjenne min konservatisme, med hensyn til det visuelle ved et armbåndsur.

Ikke skal jeg noen gang opp i Himalaya ei heller lete etter perler på bunnen av Sognefjorden. Eller låne fly av Tom Cruise.
Altså ikke knotter og knapper i hytt og pine, ei heller ringer eller skiver til å snu og dreie på. Hva skal en tiloverskommen mann med sådan.
At en klokke for meg, innvendig er avansert/prektig er utmerket. Men en slank og elegant herreklokke som viser timer og minuter og sekunder. Er mere noen som appellerer til meg.
Før flertallet av menn, avskriver min bekjennelser og avskriver meg som særegen. Vedgå hvorledes der gikk med mobiltelefoner: slanke og forsøk på ytre elegance !

Men hvis noe sådan finnes, tar jeg imot linker med interesse. Hvis min kriterier er for trange, er jeg selvfølgelig i også interessert i andre Seiko forslag. Forøvrig higer jeg ikke etter armbåndsur med visning av dato.
 
Redigert: