2 klokker til 10-15k eller 1 klokke til 20-25k?

Yes, jeg vet en del om det U-Boat-stahl og olje bruk der for høytrykk etc...
Det som er synd er å bruke en billig kvarts urverk og gjør det umulig for noen alminnelig urmaker til å gjør en service på det pga av oljefylling.
Det er nok mulig å bygge en mekanisk klokke som nå 12000m hvis det er det mann må ha "sooo baaad"...
Mer stål og mer crystal mann må ha også og prisen går opp selfølgelig.
Men ingen mann går ut i vann så dypp ikke sant?
Jeg får snart en 6000m klokke fra Helberg: Tror at det blir nok for forskeplaskingen:p...

Vet ikke om jeg ville kalt det for "billig kvarts urverk". Det er et COSC sertifisert ETA-verk modifisert med et lithiumsbatteri som har minimum 7 års levetid.

Legger man til grunn man hours for å produsere, teste og sertifisere Sinn UX så er det lettere å akseptere prislappen på klokka :)

Vet ikke om jeg ville kalt det for "billig kvarts urverk". Det er et COSC sertifisert ETA-verk modifisert med et lithiumsbatteri som har minimum 7 års levetid.

Legger man til grunn man hours for å produsere, teste og sertifisere Sinn UX så er det lettere å akseptere prislappen på klokka :)

Å få COSC på en sånn kvarts er litt overkill kanskje men det gir en garanti...OK.
Ikke la deg imponert av 7 års levetid blabla: Kvarts urverk sånn koster peanøtter i produksjon.
Sinn gjør ingen modifisering selv der og disse er ikke bare produsert for Sinn i hele tatt.
Hørt faktisk at disse batterier som lever over 2-3 års tid får oftere lekkasje...
Service´n er komplisert for disse klokker: Den MÅ til Sinn for det og koster sikkert en del.
Min mening er at det er ikke en tiltrukkende løsning.
Hver mann satser sin penger som mann vil: Jeg gjør det ikke på kvarts.

Jeg vil faktisk gå litt i mot de som anbefaler 1stk til 20-25k. Spesielt dersom dette er en gryende interesse. Da vil suget til å skaffe seg nytt ur tilta ganske fort etter første kjøp.

Derfor tenker jeg at du kan se litt på bruktmarkedet og finne et par litt ulike klokker til 10-15k. Omega har mye flott og litt eldre klokker får du ned i 10-15k. Type Speedmaster, Seamaster.

Alternativt kan du jo kjøpe en litt dyrere klokke og en Seiko eller noe slikt ved siden av.

"Billige" merker med sveitsisk urverk inkluderer blant annet Steinhart og Christopher Ward (15% salg i disse dager forøvrig).

Kjøp brukt. Spesielt når du prøver deg frem. Da vil ikke et eventuelt tap bli så høyt.