Jeg ser gode argumenter for 15202, men tykkelsen - eller mangel på tykkelse - gir den et mindre sportslig preg. Det er et sportsur, ikke sant. Tykkelsen gjenspeiler seg nok også i lenken - noe som kanskje får 15300 til å virke mer solid. Ekte in-house eller et ombygd JLC-verk? Kommer mest an på hva den enkelte foretrekker. Jeg skrev en gang at datohjulet på 15300 skulle vært som på 15202 - før 15202 kom. Nå er jeg ikke så sikker lenger. Når det gjelder originalitet så var altså datohjulet hvitt på den originale Jumboen. Den mest synlige forskjellen finner man vel på logoens og tekstens plassering på skiven, samt tappessiere (?) mønsteret. Det var vel ikke glass i baklokket heller på gamle-jumboen. Stygg krone har de også. Gammer'n og 15202. Ha!
Hadde jeg vært ute etter den originale Jumboen hadde jeg heller kjøpt nettopp den. Fra 1972 f.eks. Prisen er minst like "gunstig" som for en 15202.
Sammenligningen med Porsche 911 kontra Boxter må være en spøk. Skal vi ned på Porsche-nivå vil jeg foretrekke en av de nyere modellene fremfor en tilnærmet tro kopi av en 911 - med en ombygd/modifisert VW-motor. Boxter har ingenting i dette selskapet å gjøre
Du skal forresten skite i hva vi andre synes. Som @Anders sier, så skal du prøve begge på armen - og så tar du det derfra.
Hadde jeg vært ute etter den originale Jumboen hadde jeg heller kjøpt nettopp den. Fra 1972 f.eks. Prisen er minst like "gunstig" som for en 15202.
Sammenligningen med Porsche 911 kontra Boxter må være en spøk. Skal vi ned på Porsche-nivå vil jeg foretrekke en av de nyere modellene fremfor en tilnærmet tro kopi av en 911 - med en ombygd/modifisert VW-motor. Boxter har ingenting i dette selskapet å gjøre
Du skal forresten skite i hva vi andre synes. Som @Anders sier, så skal du prøve begge på armen - og så tar du det derfra.
Redigert av en moderator: