15202 vs 15300

Alt i orden det @Bluebear.

Hade det ikke vært en RO, så hadde 15400 passet håndleddet mitt perfekt (jeg har bygning som en bryggesjauer). Men når jeg prøvde den, så tenkte jeg umiddelbart at denne er for stor. Er forresten veldig misunnelig på den blå 15300 du har i samlingen din @Bluebear.
 
Redigert av en moderator:
Ja, hva ER egentlig forskjellen på 1240 og 0944? Ser det er mange dårlige innlegg på forskjellige forumer hva angår skiven, men er det andre forskjeller. Er dette noe @Wangensten kanskje vet?
 
Redigert av en moderator:
Da må del vel regnes som et varp, siden det vel ikke var store endringer på disse modellene ?

Spørs om prisene inkluderer servicekostnad; mange eldre modeller på urverket.no har vært liggende en stund hos sine respektive forhandlere før de selges.
 
Ja, hva ER egentlig forskjellen på 1240 og 0944? Ser det er mange dårlige innlegg på forskjellige forumer hva angår skiven, men er det andre forskjeller. Er dette noe @Wangensten kanskje vet?

Jeg er på ingen måte noen ekspert @Ralph men jeg liker det estetiske ved 1240 bedre enn 0944.
Her har du bilde av 1240
Audemars-Piguet-Royal-Oak-Jumbo-wristshot-thumb-660x440-19638.jpg

Nydelig sant?

Her er bilde av 0944
AP15202Pheaton1.jpg

Ikke noe mindre fin den, men liker ikke helt det hvite datovinduet, pluss den hvite firkanten rundt. Samt tall ved minuttmarkørene, den har stor AP logo kl 12, det har ikke 5402 eller 1240, de har dette mellom senter og klokken 6

Her er bilde av en 5402 som altså er originalen.
ClymerRO08s.jpg

Som du ser har den det hvite datovinduet, men ikke den hvite firkanten:)

Ser forskjellen på urverkene også her er 1240
AP+Royal+Oak+Jumbo+cal.+2121.jpg


Og her er 0944
13902-6.jpg


Det er 1240 jeg liker best i hvert fall
Audemars-Piguet-Extra-Thin-Royal-Oak-15202.jpg


Men det tryggeste er nok å prøve en 15300 først, evt kjøpe en slik og finne ut om du virkelig vil ha en 15202.
Ikke så mye dårligere den for å si det sånn:cool:
TsRyqvF.png

80lfTXR.png

71jdNpE.png

17dBSRL.png
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Takker for fin og illustrativ oppklaring @Wangensten! Enig i at 1240 har en helt nydelig skive, men jeg må si at rotoren i 0944 er ganske vakker også.
 
Redigert av en moderator:
Baksiden liker jeg best på den gamle ja.. Forsiden er litt hipp som happ for meg. Ingen er lik originalen, og slik burde det kanskje også være. For min del er 15300 kraftigere i utrykket og mer velbygget. Den skiller seg fra med å være en mer "sportslig" utgave. Jeg som skal ha Nautilus også setter pris på denne forskjellen da 15202 ville ha mye samme bruksområdet. Alle RO utgavene er nydelige uansett!
 
jag har 15202 och haft 15300 førr, jag opplevde stor skillnad.
15202 er utroligt mye deiligare att ha på enn 15300.
15300 kænns klumpete och 15202 mer exklusiv.

så syns ja de er finare att den er endel tynnere også.
då har jag den eldre 15202 med charcoal dial. liker den stort.
urverker er også såklart helt fatastiskt, AP2121.
den er på spa nå, tilbaka i desember så då kommer det helt sikkert massa nye bilder :)

allt detta er då min mening och inget facit :)