114060 eller 116610LN??

Dato er viktig ;)

Og så er det ingen vorte, det er da en perle:confused:

En cyplops = Rolex... IMO osv...

Ser flere hevder at det er tidløst og klassisk med dato og cyclop (det må vel bli kyklop på norsk), men det er da vitterlig enda mer tidløst og klassisk uten. :)

Jeg er på min 3. Sub nå, og fikk en 114060 i forrige uke. Uten at jeg kan si hvorfor, er dette den første sub'en som virkelig har truffet meg. Jeg tillegger det praktiske veldig liten betydning når det gjelder klokker, for meg er det kun 'go-følelsen' som betyr noe :)

Skal man oversette cyclop til norsk i denne sammenhengen så blir vel datolupe det mest riktige??;)
For min del spiller datoen liten rolle da jeg ser så dårlig at lupen på glasset ikke hjelper uansett og dessuten så gidder jeg sjelden å stille datoen på klokkene jeg har på armen hvis de skulle ha visning av dato. Riktignok har vel de fleste av klokkene mine datovisning på et eller annet vis men det har ikke vært noe avgjørende for meg da jeg handlet. ;)

For meg er Submariner synonymt med Nodate. Om du vil ha dato så slå av cyclopen evt bytt til vorteløst glass synes nå jeg da.

Med dato dersom det er en LV.

Uten dato dersom du skal ha en sort skive.

Ja , takk begge deler!? LV med dato og en no-date er jo det ultimate her:) Vanskelig valg, estetisk er no-date mer harmonisk i mine øyne, men dato er meget praktiskt.. Ikke mye hjelp fra meg med andre ord.. Så kjøp den du liker best, etter en prøverunde, blir mitt tips:)

DSC_0024-1.jpg

Jeg er fornøyd med no-date!:D