1 Mann, 1 måned, 28 klokker....

Gårsdagens klokke. Glycine Airman 36mm kjøpt for noen år siden. Var litt skuffet når det viste seg at det ikke var 24 timersversjonen (timeviseren tar én runde per døgn) som selger annonserte den som. I ettertid ser jeg at det er like greit. Mer enn nok tall og visere å bli forvirret av 😁

Fantastisk vintage feel fra 60-tallet som gir den samme følelsen som en vintage speedmaster.

Vis vedlegg 420532

Det må da lett bli litt rart når du leser klokken her og det ikke er 24-timersversjonen?
Ingen ting på skiven indikerer at det er 12-timervisning?

8- )

Gårsdagens klokke. Glycine Airman 36mm kjøpt for noen år siden. Var litt skuffet når det viste seg at det ikke var 24 timersversjonen (timeviseren tar én runde per døgn) som selger annonserte den som. I ettertid ser jeg at det er like greit. Mer enn nok tall og visere å bli forvirret av 😁

Fantastisk vintage feel fra 60-tallet som gir den samme følelsen som en vintage speedmaster.

Vis vedlegg 420532
Er ikke dette et standard GMT ur da? Den nederste «blanke» viser vel 24t tiden - eller?

Dag 5:
Patek Philippe Calatrava Travel Time, 5134R. Man kan være enig om at denne har entusiaster delte meninger om, men jeg digger den. Ikke det første man tenker på når man tenker Patek, og veldig komfortabel å bruke. Får ikke mange lange blikk, så går nok litt under radaren. Kjekk funksjon med trykknapper som skyter ut en GMT viser som ligger skjult under timerviser til vanlig.

1770307856803.png

Det må da lett bli litt rart når du leser klokken her og det ikke er 24-timersversjonen?
Ingen ting på skiven indikerer at det er 12-timervisning?

8- )

Det er litt rart ja, men da jeg gikk på skolen lærte vi fortsatt hvilken retning timesviseren skulle peke for de ulike klokkeslettene 😋

Er ikke dette et standard GMT ur da? Den nederste «blanke» viser vel 24t tiden - eller?

Det er riktig, men det finnes også en versjon av klokken hvor også den vanlige timeviseren kun gjør én omdreining i døgnet. Skiven er egentlig ment for den funksjonaliteten.

Enkelt i dag men en Casio WS-1400H. Klokken har vel rukket å bli ca 10 år og har fått en enkelt stealth mod hvor unødvendig tekst på kassen har blitt fjernet. Brukes i dag stort sett til ting hvor jeg helst ønsker å slippe å tenke på hva jeg har på armen, feks. Hage- og skogsarbeid. Veldig fint med digital stoppeklokke når det også skal stekes vaffler. Artig å se hvor mye klokkeglede man kan får for en billig penge.

1000036515.jpg