økonomien i nytt vs. brukt (bil)

Jeg foretrekker brukt fremfor nytt. Min 2005 3-serie har hatt snittap på 70 000 i året frem til jeg kjøpte den i år. Man skal være ekstremt uheldig for å få tilsvarende utgifter på reparasjoner.
Jeg ville styrt unna diesel og automatgir hvis du skal ha bruktbil utenfor garantitiden uten å skru selv. Med bensinmotor og manuellkasse er det ikke like mange dyre komponenter som kan ryke.

VW er uaktuelt grunnet flere horrible erfaringer med Møller i Bergen. Og det at jeg brant meg skikkelig på en 1,9 TDi sportline, som heldigvis var under garanti. :p Men ellers er ikke Golf et godt tips. :D

Jeg foretrekker brukt fremfor nytt. Min 2005 3-serie har hatt snittap på 70 000 i året frem til jeg kjøpte den i år. Man skal være ekstremt uheldig for å få tilsvarende utgifter på reparasjoner.
Jeg ville styrt unna diesel og automatgir hvis du skal ha bruktbil utenfor garantitiden uten å skru selv. Med bensinmotor og manuellkasse er det ikke like mange dyre komponenter som kan ryke.

Men dette er jo et ekstremt godt eksempel... Uaktuelt uten automat og diesel er veeeeldig behagelig...

Har lenge gått mot ny bil og forutsigbarhet. Men har finregnet litt mer på eie bolig vs. leie bolig nå og blitt usikker igjen.

Hvis dette er spørsmålet, vet du hva som er fornuftig. Veldig få biler som stiger i verdi......
Lev i nuet, lei bolig, kjøp ny bil
Tenk langsiktig, kjøp bolig, kjøp bruktbil.

Bedre nachspiel i egen kåk enn kul bil :)