Ønsker info om longines conquest automatic

Medlem
12. mai 2012
Innlegg
5
Var på hittegods auksjon i går å kjøpte et ur i en lot.

Det har "sølvfarget" urskive og gull fargede punkter rundt, viserene er samme farge. Remmen er av skinn eller lær,og merket longines inni, reimen er slitt innvendig.

Uret er i god visuell stand og går, men må trekkes opp. Våger ikke å trekke for mye da jeg ikke kjenner til hvor mye det tåler.

På baksiden er den en gulfarget logo med blått på som det står: longines automatic-waterproof

L1.611.4 og 34201418


Har dette uret en verdi, noen som kan fortelle meg litt om alder etc? Kan sende bilder på Mail hvis ønskelig.
 
Som Mathfjeld sier er det enklest å gjøre en vurdering hvis du legger ut noen bilder av klokka.

Når det er sagt så er uret etter all sannsynlighet produsert i 1972 (serienummer i 34 millioner). Du kan lese mer om Longines her. Avhengig av stand og modell-variasjon vil den antageligvis være verdt et sted mellom tre og seks tusen i det internasjonale markedet. Mindre i Norge.

Men som sagt: Vi trenger bilder! :)
 
neEef.jpg



lFeBd.jpg


nnGUP.jpg



Bilder :)
 
Skal ikke blande meg i det klokketekniske her men Longines er et merke som ligger meg varmt om hjertet og designen på denne er absolutt ikke noe som trekker ned.
Baklokket / casebacken var nydelig stort pluss på orginalreim med
 
Takk for svar og innspill. Noen som kan si noe mer om verdien?

http://www.klockia.se/longines-heritage-l1-611-4-75-2.html, ny ligger den på rundt 6500. Men det blir inte helt reellt å sammenligne med,
ser Spacecowboy allerede estimert 3-6000 og det er nok ikke langt fra sannheten.
Ser de blitt solgt på eBay til en plass mellom 1500-4000 men da i varierende stand (søk og inkluder Completed Listings så ser du solgte annonser)
 
Pent eksemplar!

Vet at dato kl. 12 er populært på disse, så det trekker opp. Logo på baklokk likeså. Ikke alle hadde det. Vil anta at denne kan selges til en utenlandsk forhandler for ca. 4000, slik at forhandleren igjen kan selge den for 5000-5500. Ønsker du å selge den på egenhånd, regn med lavere sum, kanskje 3000-4000 på Finn. Lavere på eBay siden du vil være et ubeskrevet blad som selger for klokkesamlere.

Tar forbehold mht urverk. Er dette i dårlig stand, kan fort prisen bli trukket ned betraktelig. Du bør derfor få en sjekk på verket hos en urmaker. Kan anbefale Vidar på Kolbotn Ur. Han vil være riktig til å vurdere denne, da han går rundt med en Flagship sjøl. :)
 
Da har jeg lagt den for salg her på forumet, om det er noen som er interessert. Takk for god hjelp:)
 
Verdi longines

Hos Askeland i Stavanger får du verdi på klokken din. Eget verdivurdering skjema, her kan de også gi deg tilstanden på urverket ditt. Prøv de.
 
Hos Askeland i Stavanger får du verdi på klokken din. Eget verdivurdering skjema, her kan de også gi deg tilstanden på urverket ditt. Prøv de.

Dette kan også gjøres oss Lervik, så slipper du å dra over fjorden:)


Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
En slik har jeg også! Desverre mangler min litt av blåfargen på baklokket, ser ut som emaljen har løsnet... Hadde den på servide hos Protid for et par år siden, da skrøt urmakeren veldig av verket. Fra den tid de produserte selv. Trengte noen nye deler, og det hadde de faktisk på lager i Norge. Går meget godt + 3 sek pr døgn. Lurte meg selv til å kjøpe ny Longines crocorem og spenne, kostet mer enn jeg ga for uret, men ble flott. Brukes titt og ofte :) Grattis!