Øl

Snart klart for årets tur til Cantillon så gjengen kjører igjennom restlageret. Nå: Grand Cru 2023 vs Gueze fra samme år. Tror vi passerer 20 flasker Cantillon på seks mann i kveld..

IMG_7430.jpeg

Takk for tips! Aldri smakt belgisk klosterøl, men mtp at jeg ikke liker vanlig juleøl er jeg litt skeptisk😅

Det kan jeg forstå. Personlig er jeg ikke voldsomt fan av belgisk øl, men akkurat Tomasmesse faller i smak. Av tradisjonelt juleøl, så er det både mye bra, dårlig og mye rart. Om du ikke er så begeistra, men allikevel vil gi det et forsøk, så gi Mack Juleøl på polet en sjanse. Aass premium på polet er også veldig ok. Aass i butikk, derimot, har vært en trist seanse både i 2024 og 2025. Ellers; drikk ølen du liker 😊

• Elsker
Reaksjoner: Golfballen
Da skal jeg teste noen av tipsene dine @BigT Mitt siste møte med juleøl var Ringnes sin juleøl. Jeg er blodfan av Guiness så skulle nesten tro at juleøl er noe som i teorien skulle falle i smak :)

• Liker
  • Elsker
Reaksjoner: BigT og andres
Da skal jeg teste noen av tipsene dine @BigT Mitt siste møte med juleøl var Ringnes sin juleøl. Jeg er blodfan av Guiness så skulle nesten tro at juleøl er noe som i teorien skulle falle i smak :)
Kinn har masse godt, av lettere øl liker jeg Murer og Slåtterøl. Julebukk er og digg, mørk og koselig øl. Noen ganger er en god gammel bukk digg.

• Liker
Reaksjoner: Golfballen
Guinness er jo nydelig, men forbausende «lett» til å være en mørk øl. Hvis du vil forske ordentlig, så gi Berentsen «Stelliger Divum» et forsøk. Guinness på doble steroider og litt til 😊