Øl

Noen som har gode tips til en enten bitter øl, eller en velsmakende litt lysere(lager)?

Syntes NøgneØ sin variant er for bitter, og kanskje litt sur. Så den må være likere Amundsen sin.

Fikk her om dagen smake Hansa sin IPA. Overraskende god for å være "Rimi-øl." Du ser den i lilla boks i hyllene. Prøv den! :)
 
Redigert:
Mine Herrer!
Hvilket juleøl er det beste juleølet for 2014?
Og når vi snakker om juleøl så mener vi vel julølet man får på polet?
Nøgne Øs God Jul er et sikkert kort, Kinns Julefred mener jeg er god, men Mikkeller Santa`s little helper var vel mørk for meg.

Her er listen som ble sluppet nå på mandag:

file:///C:/Users/A28529.HIPAD/Downloads/Lanseringsliste%20jule%C3%B8l%202014.pdf

Har dessverre ikke tilgang til din lokale harddisk. Last den heller opp her f.eks: http://tinypic.com
 
Etter noen forsøk fikk jeg tidligere i uka tak i noen flasker av denne sjarmøren :) Jeg registrerte at den fikk rimelig dårlig score i en eller annen test på en nettavis nå nettopp. Konklusjonen er at jeg og smakspanelet har forskjellig smak.

2188B614-E562-4C2A-8887-04748D48E34A_zpsycj415wh.jpg
 
Mine Herrer!
Hvilket juleøl er det beste juleølet for 2014?
Og når vi snakker om juleøl så mener vi vel julølet man får på polet?
Nøgne Øs God Jul er et sikkert kort, Kinns Julefred mener jeg er god, men Mikkeller Santa`s little helper var vel mørk for meg.

Her er listen som ble sluppet nå på mandag:
http://vertical.vinmonopolet.no/vmp/om-vinmonopolet/nyhetslanseringer/_attachment/476577?_download=true&_ts=149507f0108

Ringnes Julebokk er alltid et sikkert kort og nå er det på tide å dykke ned i årets første ;)

20141205_223054_zps24570fee.jpg
[/URL][/IMG]

God helg!
 
Er fan av Nøgne Ø sin "Underlig jul." Den smaker jul, rett og slett. Kanel, nellik og ingefær. Nydelig!
 
Fra neste uke er vårt juleøl Stille Dal å finne på polet i Oslo, Trondheim, Lofoten og Tromsø, i tillegg til Bodø og omegn. En hvete-ipa på 7,5% som drikker godt alene og til de fleste julerettene.

baadin11.jpg
 
Ringnes Julebokk er alltid et sikkert kort og nå er det på tide å dykke ned i årets første ;)
God helg!

Tiltredes! Dette må være den beste og mest stabile ølen du får fra storbryggeriene. Like godt hvert år så lenge jeg kan huske, og gjør nesten alt annet mørkt øl som ikke er til saltmat overflødig, i julen i hvert fall. Prøv det med bløtkake!
 
Fra neste uke er vårt juleøl Stille Dal å finne på polet i Oslo, Trondheim, Lofoten og Tromsø, i tillegg til Bodø og omegn. En hvete-ipa på 7,5% som drikker godt alene og til de fleste julerettene.

baadin11.jpg

Spanande. Plar kjøpe inn litt ymse til test når eg er i julemodus. Denne noteres sidan den er fra medasylant.
 
Kveldens utvalgte - Kinn Julefred, årgangsjuleøl fra 2013.
Regner med det var mulig å lagre denne?? :D @Lemen

Dette var ikke bare mulig, men svært lurt, @Skovdahl ;) Julefred, i likhet med Voodoo f.eks, egner seg utmerket for ett år eller to med lagring! Selv ble gårsdagen tilbrakt med Vestkyst, Julefred, Pilgrim og Spesial (mark 4).
 
Redigert av en moderator:
Dette skal prøves, @Lemen! :) Så må jeg bare prøve å holde fingrene av fatet i et år eller to.. :p
 
Redigert av en moderator:
Dette var ikke bare mulig, men svært lurt, @Skovdahl ;) Julefred, i likhet med Voodoo f.eks, egner seg utmerket for ett år eller to med lagring! Selv ble gårsdagen tilbrakt med Vestkyst, Julefred, Pilgrim og Spesial (mark 4).

@Lemen
Florianar sidan du er så ekstremt begava i Kinn øl?
Snadder øl alle dei der:)
 
Redigert av en moderator:
@Lemen
Florianar sidan du er så ekstremt begava i Kinn øl?
Snadder øl alle dei der:)

Er nok teknisk sett Bergenser, @Oddemann . Men bodde i Florø noen år før jeg returnerte til Bergen for å studere! :) Jobber for Kinn når jeg er i Florø i feriene, så er nok der kunnskapen kommer fra! ;) Så er nok ikke helt upartisk når jeg sier at det er mye godt øl :rolleyes:
 
Redigert av en moderator: