Øl

Har vært en ok helg så langt :p

bilde-3.jpg

Herlig samling! Jeg har smakt alle utenom Brooklyn Lager. Hvilken av disse fem likte du best?

Lageren er knallgod, men den har jo ikke den karakteristiske IPA-smaken. Brooklyn har også en meget god IPA. Jeg syns IPAene er relativt like, dog syns jeg ikke Nøgne Ø sin er like god som de andre. Men de har jo mye annet godt.

Jevnt mellom de tre andre IPAene, men tror kanskje jeg holder en knapp på Goose Island. Uansett, jeg må ha en test til for å bli sikker.

Prøvde et par Copenhagen i går. Drikker heller hoppetausaft neste gang. Fysj og fy.

Om det ikke var ironi takker jeg :)

Hehe! Se bildet jeg la i denne tråden for en liten stund siden, så håper jeg du skjønner at det ikke var ironi. Skal ikke påberobe meg stor kunnskap innenfor fagfeltet, og er heller ikke fan av de mørkeste øltypene, men dette Copenhagen-produktet er jo skandaløst dårlige saker.

Torje,

Er ingen skolert ølsmaker, men et lite forsøk kommer her.

Først ut er Dark Horse: Dansk Schwartzbier. Skummet var søtt og godt, minnet mye om Guinness. Fra man fyller munnen til svelget syns jeg ølen fortsatt smaker noe søtt med en fyldig og god "brendt" smak. Etter svelget blir den bitter (ala espressosmak). Samtidig har den endel kullsyre som ikke gjør den så tung. Minner endel om dunkel weissbier. Absolutt godkjent!

Nummer 2 er en fransk overgjæret (blonde ale): Page 24. Brygget på grensen til Belgia. Normalt er jeg ikke fan av blonde ale, men denne var virkelig god. Utrolig krydrete med en veldig tilstedeværende, men samtidig beskjeden bitterhet. Ettersmaken er utrolig lang der bitterheten overgår til sødme. Anbefales!

Ettersom dette er 0,75L på 6,9% venter jeg med nr 3 til en annen kveld da jeg mistenker jeg skulle bli overbegeistret for en hver øl når jeg er ferdig med denne.

54ca65e1-ae8f-4b4e.jpg

Merker jeg blir litt småkvalm av denne tråden nå! Farlig å være i godt selskap når ølen koster under 40 kr. Tror jeg går og legger meg igjen.