Øl og klokker.

Hva er det sønnen din har på armen i dag Frode?

Det er en tidlig Tissot Seastar. Litt spesiell hurtiginnstilling av dato. Man trykker på kronen og så hopper datoen en dag frem for hvert trykk. Helt genialt :D Ikke så fryktelig vanntett selvfølgelig, men så er det heller ikke noe sportsur. Snarere en dress klokke.

Frode.
 
bildeHelson_l.jpg


I går var dette NAM
 
Koser meg med mitt norske favoritt-øl, Arendals Pilsner :)

Beklager dårlig bildekvalitet.

093ef89d.jpg


Ha en fortsatt strålende helg!
 
Dagens Paulaner :)

Mandag-10-10-11-3.jpg


Frode.

Zwei helles und ein dunkles!

Bedre øl får man ikke spør du meg :)

Edit: Jeg ser du fikk deg en Augustiner også, det er faktisk bedre. Tror du kan ha rett angående tilgjenglighet. Vanskelig å få tak i Helles utenfor bayern.
 
Ah, snart ferdig på jobb.. Motivasjon;

Helson312.jpg


En dag henger det en 312 over denne ølen:) Skal gi beskjed om hvordan den smaker da;) (evt i morgen før GTG)
 
Ny helg, nye muligheter!
Rakk ikke polet, så kun butikkøl i dag. Kun smakt de to hvetevariantene så langt og de var meget gode. Men nok engang må jeg si at Flying Dog var bedre enn Nøgne Ø, akkurat som med IPA-variantene fra samme produsenter.

bilde-6.jpg
 
Blir butikkøl i kveld. Liker at matvarebutikkene har begynt å ta inn mer spennende øl :)

P1000855.jpg

Den Lade Gaard der er en desidert favoritt på lokalremaen min, slett ikke ueffen!

Eneste oppmuntring under gårsdagens oppussing var ikke klokken, det var et glass med Lervig White Dog. Ser ut som daggammelt oppvaskvann men smaker fortreffelig!

IMAG0055.jpg


Jeg ble introdusert for Lervig under ølfestivalen på Aker Brygge for noen helger siden, der presenterte de også det mest komplekse jeg noen gang har inntatt under merkelappen "øl". Selvfølgelig husker jeg ikke navnet, og det ringer ikke noen bjelle fra å se på hjemmesiden deres. Men det var særdeles kraftig (med en alkoholprosent i området 12) og med en helt fantastisk smak av kaffe, lakris og så vidt jeg kan huske - karamell. Hm, dette må jeg nok finne ut av.
 
Ja Lade Gaard er faktisk meget godt, og ikke verst priset heller. Og sist men ikke minst har den skrukork! Det kan jeg like :)