Å velge et dressur...

@Canuck

WG er nok et smartere valg i lengden enn RG / YG, så litt kaldt vann i blodet der er nyttig. Takk skal du ha.

JLC sin Master Ultra Thin Moon (eller den som ikke er så tynn), er designmessig behagelig å se på. Så var det det med de der (dauphine) viserne, da.
 
  • Liker
Reaksjoner: Canuck
@Canuck

WG er nok et smartere valg i lengden enn RG / YG, så litt kaldt vann i blodet der er nyttig. Takk skal du ha.

JLC sin Master Ultra Thin Moon (eller den som ikke er så tynn), er designmessig behagelig å se på. Så var det det med de der (dauphine) viserne, da.
Ja, de viserne kan være litt smak og behag. Etter mitt syn er de ikke så fremtredende som på en del andre modeller med dauphine design.

Spennende å se hva du ender opp med her!
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
9023AFD8-C649-44E9-9353-2D6A21B5AC57.jpeg
 
Takk for alle gode innspill så langt. :)

P.t. så er det 1815 Up/Down som er satt på ønskelista for 2018, av følgende årsaker:
  • Feelgood-følelse
  • Tall på urskiven gir den mer substans enn kun smale markører (Saxonia)
  • Arv fra lommeur gjør at designet er forankret i det klassiske
  • De ulike elementene gir en balansert urskive
  • Store blå visere er aldri feil - og selv om man nok sjelden ser det blå i viserne, så virker denne modellen svært lettlest (legible)
  • At den må trekkes manuelt og har indikator for gangreserve gjør at jeg kommer mer "i kontakt med" uret
  • 39mm virker ut som perfekt størrelse
Usikker på om jeg vil gå for hvitt gull eller rosegull. Heller mot sistnevnte. Så, da var motivasjonen satt for å spare til denne i 2018. :)

SetWidth1680-Lange-1815-Auf-Ab-Up-Down-Rotgold-pink-gold-234032-B1.jpg


Lange-1815-Up-Down-Weissgold-white-gold-234-026.jpg
Lange-1815-Auf-Ab-Up-Down-Rotgold-pink-gold-234-032.jpg
 
Redigert:
Her er mitt dressur! Glashütte kan dette med komfort. Glemmer nesten at den er der.
Litt i største laget med sine 42mm eneste, men opplevelsen er mer som 40mm grunnet buet glass, mindre krone osv.

@Sixties Panorama Date
81E28BA4-BFC8-428B-BE7D-FC14F5B7F3C4.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Jeg har registrert at du ikke liker dauphine og at du er glad i tall på skiven, jeg er litt motsatt - men siden @Lyngutt først nevner det og andre sikkert også henter litt inspirasjon i denne tråden, så kan jeg jo legge til at jeg er overraskende begeistret for min VC som dressur og til en del bruk utover det også.

Det perfekte dressuret for meg, og i i tillegg gir den veldig mye både klokkeglede og klokkebæreglede - måten den forandrer karakter på i ulikt lys gjør det vanskelig å ikke stirre på håndleddet både i tide og utide. Har vel skrevet om denne både her og der før, men drister meg til noen bilder av ymse kvalitet:







 
Meget flott tråd. Veldig mange fine forslag. Selv synes jeg Glashütte har flere flotte modeller i denne kategorien. Også skal det bli spennede å se Vacheron Constantin Fifty-Six serien live.
 
VCen til @FMS er nydelig. Prøvd den selv. Liker viserne og ikke-tall jeg også. Men Lange 1815 er nydelig og lett å like. Men ifg Tidemann er prisen 254000,-. Det er vel litt høy.
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS
Tja til Von Dorun. Det er vel kanskje mer en moteklokke? ..VC’n til @FMS er nydelig. Personlig liker jeg arabiske tall, railroad track og off center sekonds.

Jeg har hatt ALS 1815 i hvitt gull. Meget kurant sak. MEN tang-buckles er det ingen som kan komme å påstå at Lange har dreisen på. Skarpe jævla spisser rett i huden. (Ta ett kjapt Google søk). Jeg savner min gamle 1815 likevel. Nydelig klokke som jeg solgte alt for billig. Det var jo ikke en kjeft som ville kjøpe den til 135k som jeg la den ut for. Latterlig billig spør dere meg..
 
  • Liker
Reaksjoner: FMS