Audemars Piguet-tråden

jeg har falt ned en trapp. heftig fall. i ren angst ytret jeg ikke et knepp. ikke før jeg kom på sykehuset, og rett innenfor møtte en barndomskamerat som var lege, og spurte etter rullestol. han svarte: jeg er lege så det er ikke min jobb å finne en… han sa det helt saklig og med et oppriktig smil, og ville prate videre om gamle dager!😳 mitt hjerte sank, jeg innså tvert at han var gal, og glosene utsatte jeg til senere på dagen. satan pule ble mildt i forhold🤣
Da kunne du brukt Sørlandets ypperste og villeste uttrykk: å i sava (og hvis du er fra Flekkerøya: å i sava hellår).

• Liker
Reaksjoner: holmby og SGG
Måtte forhøre meg med både Gemini og ChatGPT. Ikke helt enkelt dette nei.

1000005454.png
1000005455.png

• Haha
Reaksjoner: seiltid
Måtte forhøre meg med både Gemini og ChatGPT. Ikke helt enkelt dette nei.

Vis vedlegg 437834Vis vedlegg 437835
Er nok i grunn veldig enkelt når man først vet hva man skal se etter. Diskene viser timer, mens den buede linjen med 00 til 60 viser minutter.

Hver disk har fire tall og en pil. Når klokken er feks 12 vil disken med 12 begynne med pilen som peker på 00 og beveger seg bortover helt til den avslutter på 60. Da begynner 13 på 00 igjen. De andre diskene vil rotere, mens disken som har 12 pluss tre andre tall vil ikke rotere men bevege seg bortover mot høyre.

Så på bildet sist du sendte til chat vil klokken være 1205.

Navnet Starwheel kommer faktisk fra de små stjerneformede «hjulene/skruene» som hjelper diskene med å rotere rundt! Den første Starwheel kom forøvrig i 1991 fra AP, men wandering hours mekanismen kom for første gang på 1600-tallet, som ble laget til en pave som led av insomni kort fortalt..

Så enkelt om det😂

• Liker
Reaksjoner: Phenix, Gin og Genta
Takk for refresher. Den artikkelen og klokka hadde jeg gått glipp av.

Men annen ting, har du fortsatt ikke blitt helt venn med Code 11:59 @Jon Henrik ?

Kort svar: Nei, ikke helt venn.

Langt svar: Jeg tror aldri jeg var blant de aller mest kritiske stemmene ved lansering, men mer "klokken må sees live, kassen er faktisk litt kul, men Code er ikke troverdig som Royal Oak-distraksjon (mye av bekymringen på den tiden var jo at AP var blitt et én-modell-merke)".

Har kanskje myknet enda litt mer opp siden den gang, og spesielt med komplikasjoner (som perpetual og wandering hours), bikker det klart over i klokker jeg kan like.

Uansett, det er så kult at folk har ulik smak, og kult at folk kjøper ville klokker uavhengig av hva folk som meg og deg skulle mene! :) Mer av det!

• Liker
Reaksjoner: seiltid