Blodstrupmoen
Støttemedlem
Er ikke ranger og amarok samme bil
Det må i so fall være nyere en 2020/22 eller noke . Det har då vi bytta og då var dei langt frå samme bil .
Er ikke ranger og amarok samme bil
Åå. Ikkje omvendt altso . Er dei dårligere ?Er siste åra alt varebil fra VW har blitt Ford.Tragisk
Av de nevnte har jeg bare kjørt F-150 som leiebil i USA et par ganger. Liker den godt, men utrolig dårlig sving-radius. Frustrerende å parkere, selv på amerikanske parkeringsplasserEg driver å ser etter en pickup om dagen. Typ arbeids og jakt bil der dri vanlige er vurdert slik som amarok, hilux , isuzu og ikkje minst Ranger som er en favoritt. Men så kjem jo der stadig slike kurvballer som ford f-150 og ram 1500 . . Med bensinmotor sjølvsagt. Helt idiotisk , men men . Eg burde sikkert ikkje prøve en ihvertfall
Den er jo stor som en tanks og brei som en lastebil. Raptor utgaven som t.o.m kjem med den litt meir spiselige (mtp forbruk ) turbo v6ern er jo 220 brei før speila . Nei det må nok bli en Ranger tenker eg . Den har ihvertfall adaptiv cruise . Og nei ikkje ranger raptor , det blir for tullete for en som skal kunne dra henger ogsåAv de nevnte har jeg bare kjørt F-150 som leiebil i USA et par ganger. Liker den godt, men utrolig dårlig sving-radius. Frustrerende å parkere, selv på amerikanske parkeringsplassermen gøy med ordentlig bensinmotor
![]()
Pendler fortsatt mellom Amarok, Ranger (Raptor) og Hilux - prøvde nettopp sistnevnte i GRII versjon. Ser barsk ut, men kjører som en traktor. Fortsatt skeptisk, den har heller ikke permanent 4WD i motsetning til de andre. Har også snust på amerikanere, men de blir for drøye. Eneste grunnen til at jeg ikke helt greier å slå fra meg Hilux er 10-års Toyota Relax-garanti.Den er jo stor som en tanks og brei som en lastebil. Raptor utgaven som t.o.m kjem med den litt meir spiselige (mtp forbruk ) turbo v6ern er jo 220 brei før speila . Nei det må nok bli en Ranger tenker eg . Den har ihvertfall adaptiv cruise . Og nei ikkje ranger raptor , det blir for tullete for en som skal kunne dra henger også
Pendler fortsatt mellom Amarok, Ranger (Raptor) og Hilux - prøvde nettopp sistnevnte i GRII versjon. Ser barsk ut, men kjører som en traktor. Fortsatt skeptisk, den har heller ikke permanent 4WD i motsetning til de andre. Har også snust på amerikanere, men de blir for drøye. Eneste grunnen til at jeg ikke helt greier å slå fra meg Hilux er 10-års Toyota Relax-garanti.
Vi kjøpte en ny F-150 3.5 EcoBoost i 2018, og har den fortsatt. Den er helt rå, og jeg synes du burde gå for noe sånt! Den ble ca. 250 kg lettere enn forrige generasjon, og forbruket ligger på 1–1,4 liter per mil. Jeg har hatt den under literen på mila ved langkjøring. Den har 10 gir og trekker hengere som en drøm.
Det har vært veldig lite problemer, annet enn at jeg gråter litt når jeg skal fylle 120 liter bensin … Det ser ut som 2015–2017-modellene hadde noen problemer med girkasse og motor. Det skal sies at skjermen og softwaren var utdatert allerede før den kom, men det er ikke et stort problem for meg når du har CarPlay.
Vi har også hatt en 3,2 L Ranger fra 2014, som jeg syntes var ganske dårlig å kjøre. Den føltes ikke ordentlig stabil på veien.
Faren min kjøpte i 2001 en ny Silverado 2500HD med 8,1-liters V8. Den var så tørst at du nærmest måtte eie en bensinstasjon (noe han heldigvis gjorde). Han kjørte den 270 000 km før den ble solgt i fjor.