Seiko Alpinist - en tråd til ære for en horologisk legende

Fordi Seiko er helt elendige på langsiktige planer, forvaltning av eget merke og ryddighet i linjene. En effekt som dessverre smitter over på GS.

Samtidig kan det (i det minste delvis) unnskyldes med at de i stort er en produsent av lavpris-klokker til hvermansen, men mange entusiaster forventer et selskap som opererer som et premium-brand. Nevner for ordens skyld at det jaggu er en del premiummerker som ikke får dette til heller.

Betyr det at du kan være 'heldig' å få (for eksempel) en Alpinist uten Alpinist-logo på skiven? (En skjelden 'non-alpinist')

8- )

Jeg har i flere omganger lurt på å kjøpe meg en Alpinist.

Det som har stoppet meg, er at jeg mange ganger har prøvd meg på klokker med dette, men rett og slett ikke takler tall på urskiven.
Hvorfor jeg har urskive-tallskrekk vites ikke.

For noen år tilbake så jeg en SJE085 i hos en Bergens-urmaker, men stod av en eller annen grunn over.
Har alltid småangret på dette.

Hva skjer så? Jeg er "tilfeldigvis" innom en annen urmaker i Bergen i går, og hva ligger i monteret og smiler til meg?

Jada, nemlig.

Alpinist 2.jpg

Bund passer ikke helt til skjorte (og reima er vel lang uten skinnlappen), så et lite bytte senere:

Alpinist 3.jpg

Yess, @Bollis! Da er vi i hvert fall to som har gått samme vei. Jeg har faktisk også litt nummerskrekk. Kanskje det er det å hele tida bli minna på tidas verdi. Her er alt likeverdig, og vi befinner oss bare et eller annet sted imellom. Datoen hjelper faktisk litt med å lande tidslandskapet synes jeg. Gratulerer med flott klokke!

• Liker
Reaksjoner: seiltid og Bollis