Hi-Fi tråden

Aldri feil med Sony. Laget mye bra for noen år siden .. ikke sett noe fra sony siste åra ,unntatt disse ANC klokkene
Ser ut som MDR-Z1R er i salg fortsatt og er eneste kablede sony har som er i øvre liga

Redigert:
Aldri feil med Sony. Laget mye bra for noen år siden .. ikke sett noe fra sony siste åra ,unntatt disse ANC klokkene
Ser ut som MDR-Z1R er i salg fortsatt og er eneste kablede sony har som er i øvre liga
Har inntrykk av at Sonys hi-fi-avdeling ble nedskalert under pandemien, med økt strategisk fokus på gaming-divisjonen, hvor konsernet har sine største inntektsmarginer.

Slik jeg har forstått det, produseres Z1R fortsatt på bestilling.

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Har inntrykk av at Sonys hi-fi-avdeling ble nedskalert under pandemien, med økt strategisk fokus på gaming-divisjonen, hvor konsernet har sine største inntektsmarginer.

Slik jeg har forstått det, produseres Z1R fortsatt på bestilling.
Ser de har de på nettsiden sin.
Sony kjøpte vel også Audeze for litt siden

Kabler er kun for ergonomi, bare tull å betale mer enn den billigste i korrekt lengde og materiale for hva man trenger eller foretrekker. Selv bruker jeg en aliexpress kabel til 200 kroner på Meze Empyrean til rundt regnet 30000, er null praktisk eller lyttbar forskjell på denne kabelen og Mezes egen "superkabel"
til 3000.

Samme gjelder dyre dac/amps for hodetelefoner, en nødvendighet for 5+ år siden, i dag har mindre og billigere produsenter tatt igjen de store både på kvalitet og features. Med lyd hører man dog hva man vil høre, og gjerne litt ekstra om man må forsvare et kjøp. (Kan kanskje gå med på et kompromiss om tubeamps:geek:)

MDR-Z1R hodetelefon er fortsatt tilgjengelig over disk i Japan, IER-Z1R begynner det bli lite av; men den er forbigått av chifi til en brøkdel av prisen.

Redigert:
Kabler er kun for ergonomi, bare tull å betale mer enn den billigste i korrekt lengde og materiale for hva man trenger eller foretrekker. Selv bruker jeg en aliexpress kabel til 200 kroner på Meze Empyrean til rundt regnet 30000, er null praktisk eller lyttbar forskjell på denne kabelen og Mezes egen "superkabel"
til 3000.

Samme gjelder dyre dac/amps for hodetelefoner, en nødvendighet for 5+ år siden, i dag har mindre og billigere produsenter tatt igjen de store både på kvalitet og features. Med lyd hører man dog hva man vil høre, og gjerne litt ekstra om man må forsvare et kjøp.

MDR-Z1R hodetelefon er fortsatt tilgjengelig over disk i Japan, IER-Z1R begynner det bli lite av; men den er forbigått av chifi til en brøkdel av prisen.
Støttes 100%.
Bruk pengene på høyttalere i stedet for snake oil.

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Påstås at en ikke klarer å høre forskjell på gode kabler og forsterkere.
At hodetelefoner og innspillingen er det som er avgjørende.
Tar man rør så har ikke de like rent signal, men et signal som er litt mer skittent.ergo man kan høre forskjell.
Mange mener Rør og Grado er en god ting.
Dragonflyen gir bra lyd i det utstyret jeg eier… kunne nok solgt resten

Sonos Amp i stua bytta ut med Leak 130 fordi jeg ikke lenger orka å boote forsterkeren. Foreløpig meget happy med hvordan den funker sammen med Super Denton - deilig med fysiske kontroller og varm god ikke-analytisk lyd. Måtte stappe litt dopapir i bassrefleksportene bare, nå som jeg har en forsterker som klarer å drive dem ordentlig.

Sonos Amp i stua bytta ut med Leak 130 fordi jeg ikke lenger orka å boote forsterkeren. Foreløpig meget happy med hvordan den funker sammen med Super Denton - deilig med fysiske kontroller og varm god ikke-analytisk lyd. Måtte stappe litt dopapir i bassrefleksportene bare, nå som jeg har en forsterker som klarer å drive dem ordentlig.

Spennende. Vurderer selv denne forsterkeren til et sett med JBL L52 Classic. Hvordan opplever du byggekvaliteten? Spiller du digitalt via Bluetooth eller er du koblet opp via andre kilder?

IMG_9909.png

Største argumentet for å kjøpe litt fancy kabler er at det har stor innvirkning på WAF , og dermed også en klar lydforbedring siden man aldri kjem til å høre slutten på klaginga over stygge kabler . Så har man kryssningspunktet mellom det og " vi kunne jo ha hatt en weekendtur for den prisen der " som en bøe holde seg på rett side av. Noken kan sikkert lage en graf på det.

• Liker
Reaksjoner: Raspeball
Lei av kabler,forsterkere etc…
Noen som har prøvd PX8 S2?
Hadde PX8, fantastisk lyd. Kanskje ikke helt nøytralt, men engasjerende å lytte til. Reklamerte på bøyle som separerte 2 ganger før jeg fikk et nytt som bare sluttet å fungere etter kort tid. Ikke utsatt for noe fysisk eller fuktighet. Forhåpentligvis ikke noe problem på S2, men Hifiklubben er veldig greie å ha med å gjøre om noe skjer.

Var mer opptatt av hifi før, men liker jo fremdeles god lyd. Har ihvertfall endt opp med 3 ulike sett til en lavere pris enn PX8, syns alle kommer til sin rett. Alt til sitt bruk.

musikk, gaming: Sennheiser HD560s
komfort og frihet: Sennheiser True Wireless 4
støyisolasjon og ørevarmer: Sennheiser Momentum 4

• Liker
Reaksjoner: Raniets
Er litt der jeg også, var mer opptatt av hifi før.
Fremdeles opptatt av bra lyd.

Har bare lystpå noe som låter bra. Uten forsterker.
Har solgt alle klokker over 32ohm.
Så nå klarer jeg meg med en dongel forsterker/dragonfly. Kunne tenkt meg å tatt den ett steg til…

Største argumentet for å kjøpe litt fancy kabler er at det har stor innvirkning på WAF , og dermed også en klar lydforbedring siden man aldri kjem til å høre slutten på klaginga over stygge kabler . Så har man kryssningspunktet mellom det og " vi kunne jo ha hatt en weekendtur for den prisen der " som en bøe holde seg på rett side av. Noken kan sikkert lage en graf på det.
weekendtur - hva er det?
sist jeg motvillig var på ferie var i 2001.
hva er det med meg!