Sikret meg polets siste flasker av denne, i den legendariske 96-årgangen
Defintivt toppklasse - har vært borti mang en dyrere sjampanje som ikke lever opp til standarden, men Coutelas skuffer aldri.Etter min mening er AD Coutelas Solera en av de beste kjøpene (pris/kvalitet) på vmp.
Helt nydelig!
Ikke alle liker alt, men Bosconia har en fantastisk balanse mellom syre, "substans" og silkemykhet jeg sjelden finner i andre rødviner. Dekantering i 30 minutter er en grei start.Alt for lenge siden jeg har drukket Bosconia! Nå vet jeg hva jeg skal drikke neste helg![]()
Ser at sist jeg drakk var 08 i mars 2021. Blir som å prøve noe helt nytt mao. Gleder meg allerede!Ikke alle liker alt, men Bosconia har en fantastisk balanse mellom syre, "substans" og silkemyhet jeg sjelden finner i andre rødviner. Dekantering i 30 minutter er en grei start.
Forslag: Pinot Noir. Mange kjente her, inkludert Hirsch - men hva med en fra New Zealand og fra et kjent distrikt/område der (Central Otago)? Burn Cottage. De fleste PN er "elegante", mens denne har skrudd skalaen opp til 11. Stofflig? I bøtter og spann. Fant den på et lokalt pol for noen år siden. De hadde kun tatt inn noen få og hadde kun en håndfull på lager. Kjøpte 2 stk. for å teste. Etter at de var konsumert var det tilbake igjen, men de var ikke å oppdrive noen plass i landet. Året etterpå hadde samme pol tatt inn en ny batch. Kjøpte jeg? Yes. Flaskene jeg kjøpte er 2021-årgangen. I dag er de ikke så lette å få tak i, men 2021 og 2022 finnes på et par lokasjoner i Norge.Nytt år, nye muligheter, folk etterspør aktivitet på Tidssonen, så la oss sette i gang. Hva bør jeg teste i år? Har på mange måter smakt det meste, men finnes det noe nytt? Frankrike, USA og Oseania kan jeg. Til dels Sør-Afrika. Spania har jeg ikke vært så altfor glad i. For mye «krydder», MEN kanskje jeg kan bli omvendt? Alle forslag tas imot. Fortrinnsvis rødt.![]()
Finnes mye kult fra vulkansk jordsmonn på kanariøyene! Envinate La Santa di Ursula fra Tenerife er knallbra til alt av grillet kjøttNytt år, nye muligheter, folk etterspør aktivitet på Tidssonen, så la oss sette i gang. Hva bør jeg teste i år? Har på mange måter smakt det meste, men finnes det noe nytt? Frankrike, USA og Oseania kan jeg. Til dels Sør-Afrika. Spania har jeg ikke vært så altfor glad i. For mye «krydder», MEN kanskje jeg kan bli omvendt? Alle forslag tas imot. Fortrinnsvis rødt.![]()
Husker nå hvorfor det var lenge sidenPrøve seg litt på amerikansk pinot noir. Veldig lenge sidenVis vedlegg 419130
Gøy! Tenkte på det samme selv - men har altfor lite erfaring til å komme med reelle anbefalinger. Men har kjøpt inn litt ila høsten etter at viner fra Kanariøyene ble omtalt en del i Vinmonopolet sin podcastFinnes mye kult fra vulkansk jordsmonn på kanariøyene! Envinate La Santa di Ursula fra Tenerife er knallbra til alt av grillet kjøtt
![]()
Envinate La Santa di Ursula
Rødvin. Smak av skogsbær og modne tanniner. Duft av knuste bær og blomster. Kr 349,90, 75 clwww.vinmonopolet.no
Hadde jo vært moro å gjort et dypdykk i high-end fra Chile og Argentina?
Viña Vik (eiet av en nordmann) ble nylig kåret til verdens beste vingård. Smakte vinen for noen år siden og den er veldig god! https://www.vinmonopolet.no/p/14957601