Sko. Jeg trenger nye. Tips?

Hvis lommeboken tillater det ville jeg gått for et par C&J.
Hvis dette er sko som kun skal brukes et par ganger i året til sort dress ville jeg gått for noe billigere, og heller handlet noe dyrere til mer hyppig bruk.

Edit; Carlos Santos har mye fint

• Liker
Reaksjoner: Flippin
Okay, I'll bite.

Det er alltid ettellerannet jeg ikke liker med Loake. Det kan være læret, eller det kan være formgivningen - jeg kan ikke sette fingeren på det men det er noe som ser feil ut. Noe som ser billig ut. Jeg har aldri vært på nippet til å kjøpe et par Loake, uansett hvor mye salg de er på. Hos Crockett & Jones er det derimot kun lommeboken som begrenser meg.

Edit: gummisåle er helt OK. Det er en grunn til at C&J lager det.
Loake er greie sko for prisen men de fleste blir mer fornøyd med å betale litt mer og få et par sko laget med bedre materialer. Overlæret loake bruker er dårlig og skinnet eldes ikke like fint som en sko fra nivået over (type crocket & Jones, Alfred Sargent som dessverre er konkurs, etc). Sålene er også ganske dårlige og trenger en gummisåle for å holde ved hyppig bruk. Carmina for eksempel er litt bedre enn loake, men jeg ville gått litt høyere.

• Liker
Reaksjoner: Flippin og lobergen
Jeg er godt fornøyd med et par sko i samme serie. Skulle hatt et nytt par med svarte Oxford jeg også. Hvis noen har noen meninger om Loake vs Crockett & Jones hører jeg gjerne om det. Lurer på om jeg skal begå litt helligbrøde og gå for gummisåle, det er ofte dårlig vær når jeg går med dress..

Sorte Oxford er den skoen man bruker i situasjoner som begravelser eller formelle anledninger der en ikke vil bekymre seg for å måtte gå i gjørme eller ned våte trapper så en fornuftig gummisåle gir mening. Det er av samme grunn en sko du kan bruke livet ut så det ville også gitt mening å gå for den fineste du har råd til da ville du kanskje bruke dem oftere enn bare når du må.

• Liker
Reaksjoner: Flippin
Vi får være enige om å være uenige. Jeg kjøper dem ikke uansett hvor billige de blir. Synes de ser ut som om de er kjøpt på Eurosko.

Og det sier jeg samtidig som jeg liker Meermin, som er rettogslett billige i innkjøp.

Nå har jeg sko både fra Loake og fra C&J, Alden og JM Weston, og jeg ser ikke så mye forskjell som prisforskjellen tilsier, derav spørsmålet til dere som kan mer om sko enn meg. Planen var egentlig å kjøpe C&J eller lignende neste gang jeg er i Storbritannia, men når jeg ser Loake skoene som ErlingSG linket til så tenkte jeg at jeg nok hadde blitt fornøyd med de også.

Det er som @lobergen sier sko man kan ha livet ut så får holde meg til planen om noe fint kjøpt hos forhandler med godt utvalg.

Nå har jeg sko både fra Loake og fra C&J, Alden og JM Weston, og jeg ser ikke så mye forskjell som prisforskjellen tilsier, derav spørsmålet til dere som kan mer om sko enn meg. Planen var egentlig å kjøpe C&J eller lignende neste gang jeg er i Storbritannia, men når jeg ser Loake skoene som ErlingSG linket til så tenkte jeg at jeg nok hadde blitt fornøyd med de også.

Det er som @lobergen sier sko man kan ha livet ut så får holde meg til planen om noe fint kjøpt hos forhandler med godt utvalg.
Eller siden jeg er oftere i Frankrike enn England så kanskje det blir JM Weston. Synes uansett det er fint å kjøpe hos forhandler og få prøvd forskjellige bredder.

Her var det litt forskjellige meninger, som jeg forventet og håpet fra Tidssonen selv om jeg ikke er aktiv lenger. ;) Kan melde at jeg gikk for et par Loake 1880 Aldwych med gummisåle i kveld. Bruker som regel et par brune double monks fra Carlos Santos til dress og forventer egentlig at de jeg har kjøpt i kveld varer livet ut. I jobbsammenheng går jeg vesentlig mye mer i støvler enn noe annet.. Settet pris på all input!

IMG_0919.jpeg