Jeg tror det kanskje har noe med at den havner mellom barken og veden, med at puristene går for Snowflake og resten tiltrekkes av helt ny Black Bay.
Vis vedlegg 411340
Mitt eksemplar har blitt brukt og sikkert på ett aller annet punkt polert. Det vises på kasse og lenke, og det er nok ikke alle som er komfortable med andres bruksmerker. På en annen side vet jeg ikke om de som har tatt kontakt hadde slått til på drømmeklokken: NOS i boks med klistremerker (om det fremdeles finnes) som hadde kostet 3x.
Vis vedlegg 411339
Uansett er det en helt genial klokke. Den fine blå skiven uten polerte indekser, aluminiums insert i bezel, super bærekomfort og ETA-verk. Tråden under markedskategorien med «Ur du angrer på at du solgte» har fått meg til å lure på om dette blir en klokke som jeg kommer til å savne.
Vis vedlegg 411341
Men det er en tid for alt og nye klokker må prøves, jeg har dessverre ikke uendelig med midler og da må noe kuttes. Tilbake til Panerain din, jeg var tilfeldigvis rundt Bjerke i går og hadde litt tid til overs. En trivelig salgsmedarbeider satt i Paneraibutikken alene og jeg kastet meg på sjansen til å prøve på et knippe med både Radiomirer og Luminorer. Jeg trodde jeg ønsket en ny runde med Radiomir, men noe med den 44mm Luminoren prater til meg. Kanskje Tudor Subben må vike for en base Luminor? Kanskje en PAM176 i titan eller en PAM219 destro?
For å fiske det tilbake til å være «innafor» trådtema: hva tenker Tudor-folket om Panerai? Er det krysspollinering mellom fransk og italiensk marine?
Vis vedlegg 411343Vis vedlegg 411342