Samletråd for remmer og lenker

Min er av typen med H-link extentions, Sammen med 3 justeringer i clasp så er det ganske greit å tilpasse lengden. Har solid clasp, allikevel en billig-lenke, Ebay flyter over av dem. Men helt grei å bruke, lugger ikke. Må bare passe på å ikke sette den på klokke uten lug holes, da sliter man…
Vis vedlegg 406493
Ja det er vel Watchgecko sin type. Jeg skal se nærmere på de. Tykkelse på lenken er 4.5 mm så det er lovende.

20250706_170942.jpg

Har og en slik. Perfekt i sommervarmen. Kjøpt til den nette sum av 250,- på Finn.no. Perfekt fit(flax?) på min arm.
Nada idé på produsent. Spenna virker jalla. Resten tommel opp!

Kul! Vurderer en slik selv, er det denne? https://finwatchstraps.com/collecti...-inspired-by-scotland-with-a-deployment-clasp
Betydelig mindre farge i sin enn på nettsiden, er det bare lyset?
Fornøyd med kvalitet?
Ca en 1'-lapp inkl frakt og mva?
Akkurat den ja. Jeg stusset også over at de varmere tonene ikke var mer synlig, som vist på bildet. Men den passet Globemasteren godt uansett.

Litt stiv til å begynne med og jeg er litt urolig for deployment claspen. Undersiden av låsen er litt skarp.

Vi får se om den bare trenger å brukes inn. Betalte totalt 1100, kan ikke forvente all-verden.

• Liker
Reaksjoner: seiltid og Genta
Tips til kjekke og vanntette 18mm-remmer med hurtigbaretter? Åpen for det meste.
Til denne, når jeg omsider får den igjen.

qrMpLGG.jpg

Øker med nok et spørsmål her - håper noen har noen svar til oss. Prøver meg på en kort tilbakemelding til dere to over først.

Jeg har dessverre ikke erfaring med noen som helst form for Nato, @Genta, så jeg er svar skyldig. Den ser veldig bra ut den i skinn, men det første jeg også tenkte var at det blir tjukt. Den så forholdsvis tynn ut den sorte fra produktsiden. Det kommer kanskje an på størrelsen på kassa om det går eller ikke?

Jeg skal også tenke litt på tips til deg @mr.quick - er særlig interessert i å komme med forslag til farge på reim til den fine champagnefarga Nomosen din. Et åpenbart førsteforslag er seilduksreim - den har jo en mer klassisk utforming og oppleves ikke så teknisk, noe jeg tror Nomosen trenger/kler. Jeg husker ikke helt kassestørrelsen din, men er den nede i 34 mm? Min erfaring med mindre klokker, 36 og 34 mm, er at 2 mm tjukkelse på reim er ganske fint og lar klokka ligge tett og fint på håndleddet. Jeg har vært borti et par seilduksreimer, og noen av de har padding som gjør at de blir litt tjukke og klumpete. Jeg har ikke gjort så mye research, men det bør kanskje kunne gå an å finne noen som er i den tynnere enden av skalaen. Jeg tror også klokka di vil kle en Tropic-reim. Nå sjekka jeg bare raskt utvalget til 18 mm, og det virker som det er en utfordring. Men her finnes det en variant: https://straphabit.com/products/tro...k-release-watch-straps?variant=43187277824153 . Tror rett og slett den grå er veien å gå for å få skiva til å fortsette å glimre, og det ville jeg aldri tenkt før jeg begynte å gå problemstillinga nærmere i sømmene. Eller brun - i og med at den er mørkere så vil champagnens gulbrune tone fremdeles være sterkest.

Mitt eget spørsmål: Er det noen som har handla fra G.L.C. i Italia? Jeg søkte etter reim til min farfars gamle Alf Lie 29 mm som har 14 mm hornbredde og faste baretter! Litt av en utfordring. Og så ser jeg at G.L.C. har et eget sortiment med disse reimene, som jeg synes ser utrolig bra ut. Nå har jeg faktisk bestilt ei mørkburgunder reim med sandfarga søm i 14 mm uten innsmalning fra The Strap Tailor, så jeg er egentlig dekka inn, men jeg blir jo utrolig frista av reima "Cinturino Anse Fisse Pelle Parigi Liscio Marrone Senza Cuciture"! Nærmere bestemt parisisk lær uten søm (øverst): https://www.glcstraps.it/en/straps/collections/fixed-lugs/

Har meldt litt med de på e-post og de virker veldig serviceinnstilte og kan lage alt på mål, og prisen er også god.

Et par bilder av klokka her:

77792142505__C0C83CE8-421A-4D99-9457-1BF96353E770 (1).jpeg

IMG_2089.jpeg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Genta