Øker med nok et spørsmål her - håper noen har noen svar til oss. Prøver meg på en kort tilbakemelding til dere to over først.
Jeg har dessverre ikke erfaring med noen som helst form for Nato,
@Genta, så jeg er svar skyldig. Den ser veldig bra ut den i skinn, men det første jeg også tenkte var at det blir tjukt. Den så forholdsvis tynn ut den sorte fra produktsiden. Det kommer kanskje an på størrelsen på kassa om det går eller ikke?
Jeg skal også tenke litt på tips til deg
@mr.quick - er særlig interessert i å komme med forslag til farge på reim til den fine champagnefarga Nomosen din. Et åpenbart førsteforslag er seilduksreim - den har jo en mer klassisk utforming og oppleves ikke så teknisk, noe jeg tror Nomosen trenger/kler. Jeg husker ikke helt kassestørrelsen din, men er den nede i 34 mm? Min erfaring med mindre klokker, 36 og 34 mm, er at 2 mm tjukkelse på reim er ganske fint og lar klokka ligge tett og fint på håndleddet. Jeg har vært borti et par seilduksreimer, og noen av de har padding som gjør at de blir litt tjukke og klumpete. Jeg har ikke gjort så mye research, men det bør kanskje kunne gå an å finne noen som er i den tynnere enden av skalaen. Jeg tror også klokka di vil kle en Tropic-reim. Nå sjekka jeg bare raskt utvalget til 18 mm, og det virker som det er en utfordring. Men her finnes det en variant:
https://straphabit.com/products/tro...k-release-watch-straps?variant=43187277824153 . Tror rett og slett den grå er veien å gå for å få skiva til å fortsette å glimre, og det ville jeg aldri tenkt før jeg begynte å gå problemstillinga nærmere i sømmene. Eller brun - i og med at den er mørkere så vil champagnens gulbrune tone fremdeles være sterkest.
Mitt eget spørsmål: Er det noen som har handla fra G.L.C. i Italia? Jeg søkte etter reim til min farfars gamle Alf Lie 29 mm som har 14 mm hornbredde og faste baretter! Litt av en utfordring. Og så ser jeg at G.L.C. har et eget sortiment med disse reimene, som jeg synes ser utrolig bra ut. Nå har jeg faktisk bestilt ei mørkburgunder reim med sandfarga søm i 14 mm uten innsmalning fra The Strap Tailor, så jeg er egentlig dekka inn, men jeg blir jo utrolig frista av reima "Cinturino Anse Fisse Pelle Parigi Liscio Marrone Senza Cuciture"! Nærmere bestemt parisisk lær uten søm (øverst):
https://www.glcstraps.it/en/straps/collections/fixed-lugs/
Har meldt litt med de på e-post og de virker
veldig serviceinnstilte og kan lage alt på mål, og prisen er også god.
Et par bilder av klokka her: