Klokkecafé – løst og fast om klokker

2025BH_stilllife_3_High_resolution__300_dpi___JPG__17161.jpg

Dette er så pent, så pent. Men også spennende, litt rart og altfor dyrt.

Utrolig lekker. Da fra både forsiden og baksiden.
Det eneste jeg ville ønske å sette fingeren på er at diameter er 40mm. Siden klokken har en viser ville det vært mye enklere å lese denne dersom diameteren hadde vært større.

Men så skal det vel kunne legges til at det kanskje ikke er det problemet som du bryr deg om når du går med denne klokken. Ut fra bildene så ser det ut til at remmen er like fin på baksiden/innsiden. Jeg regner med (håper) at dette ikke er tilfeldig, og at den faktisk også virker bakveien....

8- )

2025BH_stilllife_3_High_resolution__300_dpi___JPG__17161.jpg

Dette er så pent, så pent. Men også spennende, litt rart og altfor dyrt.

Gjesp - latterlig dyr - kutter kostnader på kassen med manglende coin edge og sveiste lugs. Litt dårlig start på en 250 års feiring - IMO :)

Skulle de gubbe ned Breguet kunne de lansert ny familie/kolleksjon istedenfor å ødelegge et ikonisk kasse design.

Tror de har blitt litt inspirert for design av kassen også:
cb39110d-4a56-4565-b01e-9c5bf6e12dc3.jpeg

Jeg syntes det er så mye god bruk av farge om dagen, særlig fra «mellomklassen» typ Nomos, Raymond Weil og nå Muhle Glashütte.

Disse er markedsført mot kvinner, men jeg tror faktisk jeg kunne dristet på meg den røde!
IMG_1531.jpeg
IMG_1530.jpeg
IMG_1533.jpeg

IMG_1535.jpeg

IMG_4686.jpeg

Endelig tilbake i kolleksjonen, Scuba Libre & 200 sin arvtager; Scubaqua

Gøy, uskyldig morro fra en av de viktigste merkene i moderne klokkeindustri.

IMG_4712.jpeg

Hm.. snakker vi (re)lansering av Deep Diver her ? Blir spennende å se hva de har kokt sammen. Det er jo kjent gjennom tiår at de ikke hatt det beste salget selv om siste iterasjoner av Laureato står seg som populære klokker. Synd egentlig, kvaliteten har jo aldri stått tilbake for noe. Blir spennende. Jeg kunne kanskje mer tenkt meg en revitalisering av SEA og ChronoHawk-designet, men det ligner ikke mye på det her.

14 mai får vi svaret. I mellomtiden får vi mimre tilbake til gamle DeepDiver
IMG_4714.jpeg

IMG_4713.jpeg

Vis vedlegg 399181
Hm.. snakker vi (re)lansering av Deep Diver her ? Blir spennende å se hva de har kokt sammen. Det er jo kjent gjennom tiår at de ikke hatt det beste salget selv om siste iterasjoner av Laureato står seg som populære klokker. Synd egentlig, kvaliteten har jo aldri stått tilbake for noe. Blir spennende. Jeg kunne kanskje mer tenkt meg en revitalisering av SEA og ChronoHawk-designet, men det ligner ikke mye på det her.

14 mai får vi svaret. I mellomtiden får vi mimre tilbake til gamle DeepDiver
Vis vedlegg 399182
Vis vedlegg 399183

Tja. Flott klokke i fin størrelse og med velprøvd verk. Limitert til 350 ex. Kanskje ikke så dumt siden den ligger og skraper godt over 150k inn til landet. Er det dette GP trenger i en posthyperuin av en klokkeverden? Av kjærlighet til merket håper jeg de blir revet bort. Og så håper jeg verden kan legge bort «Bamford» nå. En gang for alle.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og seiltid
Jeg tror klokkemarkedet er på vei bort fra «In-House» kjøret. Her er en liten snutt fra nyhetsbrevet til AnOrdain, der de utforsket muligheten:
«Back when brands and watches were defined by whether or not they had in-house movements, I got very interested in how we could bring something to both sides of the dial. I took some advice and contacted people who knew a thing or two about it, and these folk I’d looked up to for so long turned out to be very helpful and accommodating. After chats with Peter Speake Marin, Roger Smith and Stephen McDonnell about developing our own movement, a consensus became apparent: don’t. The reasons each gave were the same: if the likes of ETA and Sellita can get it wrong (and they can: think of all the version 2’s out there) then it’d be wishful thinking that we’d manage it first time.»