Merker jeg er nysgjerrig på hva dette blir til.
Vis vedlegg 284500
Vis vedlegg 284501
Vis vedlegg 284502
Vis vedlegg 284504
Ser ut til å være 41mm diameter og 47 lug-to-lug:
![]()
En variant av ETA G10 stemmer med "4 jewels" og plasseringen av himmellegemet som batterilokk på baksiden.Min ville gjetning er:
- 11 ulike Swatch-modeller, inspirert av hver sin planet/solen/månen.
- Speedmaster-aktig kasse i Bioceramic, 11 ulike farger.
- Kvarts-kronograf (men layouten på sub-dials blir "off" fordiSwatchETA ikke har noen kvartsverk som gir "riktig" plassering).
- Disk med planet/solen/månen på små sekunder kl. 6.
- Ikke limited.
- Omega sitt bidrag er "planet-disken", design og kanskje en rem?
Vil understreke at jeg virkelig ikke vet noe som helst om dette, så det er ikke noe subtilt hint om hva som vil komme.
En variant av ETA G10 stemmer med "4 jewels" og plasseringen av himmellegemet som batterilokk på baksiden.
Vis vedlegg 284506Vis vedlegg 284507
Redd for at det er tilfellet ja. Men gjenstår jo å se om den er priset som en Omega eller en Swatch.. kanskje de tar medianprisen på begge og deler på 2?
Redd for at det er tilfellet ja. Men gjenstår jo å se om den er priset som en Omega eller en Swatch.. kanskje de tar medianprisen på begge og ganger med 2?![]()
Det kommer gjerne an på om lenka har overheng utenfor lugs eller ikke. 3mm er en del men bør prøves på for å vite.Takker! Har en 44mm lug-to-lug nå, og synes ikke jeg bør gå noe veldig mye over det. Vet du om 3mm L-t-L normalt har noe særlig å si for det blotte øyet?
www.outdoorjournal.com
![]()
Rolex vs. Smiths: Which Watch Summited Everest in 1953? Putting a Controversy to Rest
It's commonly-accepted knowledge that there was a Rolex on the summit of Everest in 1953. In reality, this feat was the swansong of a now-defunct English brand, Smiths.www.outdoorjournal.com
Den har sikkert vært delt her før, men kom over denne artikkelen for første gang nå nylig. Det har vært mye skriverier om Rolex og Everest, og flere artikler som har vist at Rolex i hvert fall ikke var den eneste som var med på den første bestigningen. Men jeg har ikke kommet over en så grundig artikkel som denne før, og den konkluderer jo ganske greit med at Rolex rett og slett mest sannsynlig ikke var med på den første bestigningen i det hele tatt.