Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

At TNT/FedEx påstår å ha prøvd å levere en forsendelse og at ingen var tilstede. Blir rimelig forbannet av slike falske påstander:poop:

Ikke noe å hisse seg opp av. Du er ikke første, og blir neppe siste. For å hjelpe litt, så er det ikke bare TNT/FedEx som praktiserer denne 'metoden' for å lette på kjøreruten....
(Velger å ikke nevne PostNord. De er ikke verd å omtales på dette forumet).

8
 
Stundom er det så vanskelig å få gjort det jeg ber om at jeg undrer på om jeg har fått et slag og bare tror jeg snakker tydelig mens jeg egentlig sikler og stønner på et uforståelig kaudervelsk, eller at det muligens er noe i vannet som får meg til å hallusinere og bare tror at jeg har gjort det.
Synes så forbanna tydelig jeg ringte et firma, her i Norge, og sa presis hvilken del jeg trengte, fikk bekreftet at de hadde den på lager, gjorde klart at det var en hastesak, bad om å få det sendt ekspress så jeg kunne ha den i morgen, med Jetpak, og fikk bekreftet at det skulle gjøres den samme dag.
Neida, ti dager tok det fordi den måtte "sendes fra lager", sannsynligvis med timeslønnet kurer og skilpaddekusk fra svarteste Kongo, før de evnte å sende den med Bring i deres sedvanlige sneglefart. Det eneste jeg fikk noenlunde fort var fakturaen. Sytten dager, på en hastesak, det er rett og slett for dårlig. I et sivilisert samfunn skulle den uredelige slabbedasken fått tunga si revet ut for løgn.
 
PostNord, slang lego-leveringen min utenfor døra hjemme mens vi sitter på hytta. Ga beskjed om at den ville bli levert i dag, men ikke mulig å få kontakt for å endre levering og budet bare slang pakken utenfor døra uten å sjekke om noen var hjemme… drittfolk ass…
 
PostNord, slang lego-leveringen min utenfor døra hjemme mens vi sitter på hytta. Ga beskjed om at den ville bli levert i dag, men ikke mulig å få kontakt for å endre levering og budet bare slang pakken utenfor døra uten å sjekke om noen var hjemme… drittfolk ass…
Samme skjedde meg forrige gang også, uvant dårlig service fra DHL som alltid pleier å ringe først. Nå var jeg riktig nok hjemme og bor midt i ingenting, men dog.
 
  • Trist
Reaksjoner: Heftos
PostNord, slang lego-leveringen min utenfor døra hjemme mens vi sitter på hytta. Ga beskjed om at den ville bli levert i dag, men ikke mulig å få kontakt for å endre levering og budet bare slang pakken utenfor døra uten å sjekke om noen var hjemme… drittfolk ass…

Du får trøste deg med at PostNord i alle fall klarte å finne hjem til deg. (Vel, ut fra hva du har skrevet så er VET du ikke at det er din dør den er levert utenfor!?)

Selv har jeg kjørt byen rundt for å finne pakken min.

8- (
 
  • Trist
Reaksjoner: Heftos
Screenshot_20240327_070855_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240327_070902_Samsung Internet.jpg

Prøver å selge på finn.no....det blir en lang dag...jeez
 
Vis vedlegg 364806
Vis vedlegg 364807
Prøver å selge på finn.no....det blir en lang dag...jeez
Sånn føles jeg når jeg prøver å selge noe i landet.
Han der, vet akkurat hvordan jeg har det.
Ja, vel, nå overdriver jeg litt.
moroccan-carpet-store-marrakesh-morocco-march-oriental-berber-rugs-morocco-seller-shows-to-buy...jpg


Folk vil ha det så gjerne, men de venter på at noen andre som vil ha det mer, kjøper det til akkurat samme pris de hadde så lyst å diskutere i timesvis. Og da kommer de tilbake og spør "er den solgt?", med tydelig angresmell.

Omtrent 30 år siden, bommet jeg på en 1861 Savage Navy i "ny" perfekt stand, og tok den ikke. Men det gjaldt ikke pruting.
Der og da, så jeg ikke helt hva jeg fikk for prisen. Satans idiot også.
Jeg skal nok dø men det på hjertet, og grille for evigheten.
Lesson learned.
 
  • Haha
Reaksjoner: holmby
Fikk akkurat en telefon fra Vinmonopolet:

"Hei, du har bestilt en flaske gin hos oss. Den er ankommet, noe du sikkert fikk melding om. Men det har skjedd en feil, så vi gav den flasken til en annen kar som også hadde bestilt en flaske gin. Vi prøver å få tak i han, så vi ringer deg når vi har fått flasken tilbake"

For de som liker både gin og F1: Oath. Valteri Bottas sitt gin-merke.

Så teknisk sett har Vinmonopolet stjelt en flaske gin av meg!
 
  • Wow
Reaksjoner: mr_frodo
Hund.
I alle former, fasonger og utgaver. De hopper, snuser og sleiker alle veier. Jeg liker ikke hund, æsj!
+1. Godt å finne i hvert fall en meningsfelle. Min omgangskrets ser på meg nærmest som en variant av Hannibal Lecter fra Yulin i Kina, fordi jeg ikke liker hunder og ber de la være å ta med bikkja ved besøk til oss. Hunder skal bo ute og trekke sleder - da er de ok.
 
Redigert:
+1. Godt å finne i hvert fall en meningsfelle. Min omgangskrets ser på meg nærmest som en variant av Hannibal Lecter og kommer fra Yulin i Kina, fordi jeg ikke liker hunder og ber de la være å ta med bikkja ved besøk til oss. Hunder skal bo ute og trekke sleder - da er de ok.
Ja, de må gjerne være til praktisk bruk som gjeter-, trekk- eller jakthund.
Men jeg liker uironisk ikke hund. Så da er vi to.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Hunder er greit nok, enkelte hundeeiere derimot..... disse som enten lar hunden gå fritt "han er så snill, vettu" og "å nei d'ække båndtvang"...eller 30m line, slik at kjøteren kan markere overalt i blomsterbeddet og legge igjen visittkort i din hage....
 
  • Liker
Reaksjoner: gullet og andres
Hund.
I alle former, fasonger og utgaver. De hopper, snuser og sleiker alle veier. Jeg liker ikke hund, æsj!
Jeg har en uvanlig utviklet luktesans* og tåler ikke hundelukt.
Det blir toppen med disse som har tykk pels og spesielt når været er fuktig:sick:
Da slitter jeg til og med å spise og nyte maten hos folk som har hund.
Hater ikke hund i hele tatt, men det er ikke noe jeg kan ha.
 
Jeg har i tiår sverget til læresetningen 'Det er ikke hundens feil at eieren er idiot.'

En nabo et sted vi bodde før hadde en bikkje som stadig gikk løst, hvorpå den låret puddinger på plenen vår.

Gjentatte forsøk på å ta dette opp med hundeeier ble avfeid med at den var jo så snill, så, og det var nok ikke hennes hund som dreit i hagen min, neida.

Det bedret seg etter at jeg samlet hundebæsj i et par uker og så avleverte den samlet på trappa hennes.
 
Jeg har i tiår sverget til læresetningen 'Det er ikke hundens feil at eieren er idiot.'

En nabo et sted vi bodde før hadde en bikkje som stadig gikk løst, hvorpå den låret puddinger på plenen vår.

Gjentatte forsøk på å ta dette opp med hundeeier ble avfeid med at den var jo så snill, så, og det var nok ikke hennes hund som dreit i hagen min, neida.

Det bedret seg etter at jeg samlet hundebæsj i et par uker og så avleverte den samlet på trappa hennes.
‘Ethvert fe er sin eier lik’ er det noe som heter, og det er forstyrrende mange ubrukelige hundeeiere, som ødelegger hundene med mangel på oppdragelse. Så nei, det er ikke hundens feil, men jeg liker ikke hunder noe mer av den grunn.