Den store Casio-tråden

20230306_201112.JPG


Før jeg dro innom så jeg meg ut g-lide modellen med tidevannsindikator, men etter å ha prøvd den fjærlette carbon/titan modellen så måtte den bli med hjem.
 
Atomic timekeeping/ multiband fungere enda ser jeg :) Noen som vet eksakt når dette skulle avvikles? Trodde det skulle vært slutt på det allerede jeg .

IMG_20230326_113448~2.jpg
 
Atomic timekeeping/ multiband fungere enda ser jeg :) Noen som vet eksakt når dette skulle avvikles? Trodde det skulle vært slutt på det allerede jeg .

Vis vedlegg 326332
Tror ikke signalene fra DCF77 og MSF60 skal fases ut. EU-parlamentet har vedtatt at sommertid skal avvikles, men det henger visst på rådet.
 
Marlin fra 80-tallet. Alt virker. Vis vedlegg 316079
Husker denne ja Hadde en slik tidlig på 80-tallet. Husker ikke hvor jeg kjøpte den, men mener jeg betalte noe rundt 700,-
Men jeg husker reklameannonsen som importøren annonserte i div. dag og uke blader.
Det ble sveist fast ei slik klokke utvendig og under vannlinjen på nordgående hurtigrute fra Bergen. Ved ankomst Kirkenes en uke senere, ble klokka hentet opp - og den viste riktig tid.
Denne reklamen imponerte i hvert fall meg - for 40 år siden
 
  • Liker
Reaksjoner: netrom71 og Erik_SG
Sitter å ser litt på Casio,men er jo ørten modeller.
Er på jakt etter en som stiller seg selv og lades av lys…

Hva har dere andre kjøpt?
 
TRN-50-2A_side_band-1536x1024.jpg

Casio markerer 50-årsjubileet for Casiotron QW02 – første klokke fra Casio, og verdens første med automatisk kalender.

 
  • Elsker
Reaksjoner: holmby