Det kan se ut som om hypen nå er over

"...a pre-owned collection valued at over $200mill" ifølge dem selv
I følge dem selv ja. De er akkurat like råtne som resten av de som opererer i gråmarkedet. Det som er provoserende er at de skal liksom fremstå som en aktør som setter pris på alle variasjoner av klokker og at de kjøper hele samlinger, bytter, selger og kjøper. Når sannheten er at de kun er interessert i å kjøpe Rollies til skampris akkurat som resten av røkla.

Jeg hadde litt sansen for T.Mosso før, det har gått over. Same shit - different wrapping.
 
I følge dem selv ja. De er akkurat like råtne som resten av de som opererer i gråmarkedet. Det som er provoserende er at de skal liksom fremstå som en aktør som setter pris på alle variasjoner av klokker og at de kjøper hele samlinger, bytter, selger og kjøper. Når sannheten er at de kun er interessert i å kjøpe Rollies til skampris akkurat som resten av røkla.

Jeg hadde litt sansen for T.Mosso før, det har gått over. Same shit - different wrapping.

Jeg er enig.
Men har et håp om at Mosso hopper av toget og over til en helt annen aktør. Kunnskapen hans er ekstrem, og et godt bidrag til klokkeverden, IMO.
 
Jeg er enig.
Men har et håp om at Mosso hopper av toget og over til en helt annen aktør. Kunnskapen hans er ekstrem, og et godt bidrag til klokkeverden, IMO.
Helt enig. Skal jeg kjøpe en klokke, håper jeg alltid han har lagd en review. Aldri forsøkt å selge noe til han, men håper at @GrimReaper kun har hatt en dårlig erfaring og det ikke er gjengs. God jul alle sammen!
 
Sorry, jeg skjønner ikke helt kritikken mot Watchbox.

Alle vet at markedet er fullstendig rævkjørt om dagen, og at mange av disse aktørene sitter med enorme varelagre de ikke blir kvitt.

At de da ikke vil kjøpe ting de ikke får solgt, og gir "skambud" på noe de kanskje får solgt, er vel ikke så ikke himla rart?

Det er tross alt ikke veldedighet de driver med. Og seriøsitet bør vel primært måles på andre parametere enn hvorvidt de til enhver tid kjøper alt til en pris selger er superfornøyd med eller ei.
 
Sorry, jeg skjønner ikke helt kritikken mot Watchbox.

Alle vet at markedet er fullstendig rævkjørt om dagen, og at mange av disse aktørene sitter med enorme varelagre de ikke blir kvitt.

At de da ikke vil kjøpe ting de ikke får solgt, og gir "skambud" på noe de kanskje får solgt, er vel ikke så ikke himla rart?

Det er tross alt ikke veldedighet de driver med. Og seriøsitet bør vel primært måles på andre parametere enn hvorvidt de til enhver tid kjøper alt til en pris selger er superfornøyd med eller ei.
Fair point. Bortsett fra at markedet ikke er rævkjørt, det nærmer seg normalt.

Og - hvis de bare skal ha Rolex til gi bort priser inn så må de slutte å samtidig reklame endeløst på hvert eneste Youtube-klipp om at de er interessert i kreti og pleti.

Så kritikken min står - bortsett fra at jeg skjønner at det brenner under ræva deres som alle andre genier som skal tjene penger på hype.

Null sympati.
 
Fair point. Bortsett fra at markedet ikke er rævkjørt, det nærmer seg normalt.

Og - hvis de bare skal ha Rolex til gi bort priser inn så må de slutte å samtidig reklame endeløst på hvert eneste Youtube-klipp om at de er interessert i kreti og pleti.

Så kritikken min står - bortsett fra at jeg skjønner at det brenner under ræva deres som alle andre genier som skal tjene penger på hype.

Null sympati.
Skal ikke uttale meg om Watchbox-erfaringen din da jeg ikke vet nok, men vil si at min følelse er at markedet ikke nærmer seg normalt. Er mer på linje med JH der.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: andres
Skal ikke uttale meg om Watchbox-erfaringen din da jeg ikke vet nok, men vil si at min følelse er at markedet ikke nærmer seg normalt. Er mer på linje med JH der.
Er det ikke dette vi har etterlyst gjennom hele hypen da, en normalisering? At markedet er på vei ned vinner jo alle på. Eller tar jeg feil?

De eneste som ikke vinner er de som skal ha påslag og de har jeg ikke noe som helst sympati med. Og jeg blir rett ut sjokkert om flere her inne har det.
 
  • Liker
Reaksjoner: havarduf
Sorry, jeg skjønner ikke helt kritikken mot Watchbox.

Alle vet at markedet er fullstendig rævkjørt om dagen, og at mange av disse aktørene sitter med enorme varelagre de ikke blir kvitt.

At de da ikke vil kjøpe ting de ikke får solgt, og gir "skambud" på noe de kanskje får solgt, er vel ikke så ikke himla rart?

Det er tross alt ikke veldedighet de driver med. Og seriøsitet bør vel primært måles på andre parametere enn hvorvidt de til enhver tid kjøper alt til en pris selger er superfornøyd med eller ei.
For å konkretisere litt til, jeg fikk ikke skambud engang. Det eneste de ga meg bud på var Rolex og det 60%(!) under det vi kan kalle norsk markedspris. Det er ikke seriøst, det er bare en fornærmelse. Den andre var de overhodet ikke interessert i gi meg bud på engang.

Det var deres filial i Zürich jeg hadde dialog med og min "konsulent" som de så fint kalte det var både arrogant og lite sjarmerende. Etter jeg takket nei, fikk jeg ikke svar engang.

Greit nok at de blør etter å ha blitt styrtrike de siste 5 år, men dø med litt verdighet i det minste. Ingenting varer for evig. Og de burde vite det bedre enn de fleste.
 
Husker jeg sendte en hyggelig mail til Mosso med et teknisk spørsmål om en klokke han prøvde å selge i en video for noen år siden.
Jeg fikk aldri noe svar.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Var et ja / nei-spørsmål.
Kanskje noen her vet?
Har Bulgari Octo Finissimo balansefjær i silikon, eller noen antimagnetiske egenskaper?
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel

Vedlegg

  • IMG_4593.jpeg
    IMG_4593.jpeg
    33,6 KB · Visninger: 0
Eller silisium...
Heller silikonfjær enn silisiumimplantater.

HiFi-Klubben klarte å gjøre samme glipp i en av hifiavisene sine da jeg var student - det var en hel side viet til noen banebrytende silikontransistorer som gjorde en forsterker helt magisk. Akk.
 
Jeg skjønte ikke greia her jeg nå. Så jeg måtte undersøke.

Lett Googling gir dette svaret fra Wikipedia:
De engelske begrepene «silicon» (norsk: silisium) og «silicone» (norsk: silikon) blir ofte forvekslet, noe som skaper forvirring, selv om det ene er et grunnstoff og det andre er en kjemisk forbindelse.

Til mitt forsvar skriver Urmaker Bjerke på sine sider at mange modeller har balansefjær i silikon. Urmaker Hansen og Sindsen også.
Det er også flere artikler om Tudor-klokker der det skrives det samme.

Men jeg skal ta meg sammen.

Spørsmålet står fortsatt da, noen som vet hva slags balansefjær det er i en Octo Finissimo?
 
Jeg skjønte ikke greia her jeg nå. Så jeg måtte undersøke.

Lett Googling gir dette svaret fra Wikipedia:
De engelske begrepene «silicon» (norsk: silisium) og «silicone» (norsk: silikon) blir ofte forvekslet, noe som skaper forvirring, selv om det ene er et grunnstoff og det andre er en kjemisk forbindelse.

Til mitt forsvar skriver Urmaker Bjerke på sine sider at mange modeller har balansefjær i silikon. Urmaker Hansen og Sindsen også.
Det er også flere artikler om Tudor-klokker der det skrives det samme.

Men jeg skal ta meg sammen.

Spørsmålet står fortsatt da, noen som vet hva slags balansefjær det er i en Octo Finissimo?
Du må ringe Bulgari å høre:

1704141201327.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal
 
Hypen er slukket...?

1704439257130.png