Omega Seamaster-tråden

Etter å ha montert lås med microjustering på PO tidligere i uken har jeg gjort meg følgende observasjoner:
+Gjør det enkelt å hele tiden ha perfekt justert lenke.
- Gjør at jeg hele tiden justerer låsen for å ha perfekt lenke:oops:
 
5C982D99-E5E7-43D3-9BDE-13FE9A5DC783.jpeg


Kom over en rimelig 1610 lenke på ebay. Etter litt overhaling ble denne veldig fin. Passer perfekt på seamasteren min. Jeg synes den orginale bond lenken er utrolig flott. Men den passer meg ikke stilmessig. Ble litt mer tool watch med denne nye lenken.
 
Redigert:
Vis vedlegg 67787

Kom over en rimelig 1610 lenke på ebay. Etter litt overhaling ble denne veldig fin. Passer perfekt på seamasteren min. Jeg synes den orginale bond lenken er utrolig flott. Men den passer meg ikke stilmessig. Ble litt mer tool watch med denne nye lenken.
Herlig kombo dette. Er de tynne leddene også børstet (som på seamaster gmt)?
 
Vis vedlegg 67787

Kom over en rimelig 1610 lenke på ebay. Etter litt overhaling ble denne veldig fin. Passer perfekt på seamasteren min. Jeg synes den orginale bond lenken er utrolig flott. Men den passer meg ikke stilmessig. Ble litt mer tool watch med denne nye lenken.
Er det 1610 som er referansen på denne lenken? Må gjerne ut på jakt selv :)
 
Jepp. Min har ref 1610/930, da har den polerte striper i kanten på midtleddene. Men skal visst finnes en variant som er helt børstet. Har ellers hatt en 1610/930 som var børstet helt ned, helbørstet lenke på Electric Blue:
Vis vedlegg 67848
Vis vedlegg 67848 Vis vedlegg 67849
For å gjøre det ekstra komplisert, lenka til Seamaster GMT Great White (som har helbørstet Speedy-style lenke originalt) ser ut til å ha refnr 1610/931. Men 931 refererer jo til endeleddet mot kassa (GMT har litt tykkere kasse). Det er kanskje lettest å pusse ned en vanlig 1610/930 :)
 
  • Liker
Reaksjoner: westmouth
Er det kassa på gmt som er tykkere, eller er det bare baklokket som bygger litt mer, slik som på SMP-c?
 
For å gjøre det ekstra komplisert, lenka til Seamaster GMT Great White (som har helbørstet Speedy-style lenke originalt) ser ut til å ha refnr 1610/931. Men 931 refererer jo til endeleddet mot kassa (GMT har litt tykkere kasse). Det er kanskje lettest å pusse ned en vanlig 1610/930 :)

Antar det vil være 1610/931 som vil være korrekt for 2234.50, GMT 50 50th anniversary? Denne ble vel levert på Bond lenka men er jo mye flottere på Speedy lenke...
 
Var innom Askeland og fikk prøvde denne lekre saken - jeg trekker tilbake det jeg skrev om reimen tidligere, den er virkelig flott :D


Seamaster Askeland.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: JD83 og Jone
Er det noen som har tips hvor en kan få tak i billige stifter og rør til Omega SM stål lenke 1610/ 930?
Evt tips til billig original lenke kan også være aktuelt for min del. :)
 
Etter å ha montert lås med microjustering på PO tidligere i uken har jeg gjort meg følgende observasjoner:
+Gjør det enkelt å hele tiden ha perfekt justert lenke.
- Gjør at jeg hele tiden justerer låsen for å ha perfekt lenke:oops:

Monterte en sånn på min forrige 300m. Dessverre måtte jeg velge mellom å ha låsen perfekt sentrert og ha en lås som passet håndleddet mitt perfekt. Da måtte klokka gå.