Rolex Sea Dweller

Medlem
25. okt. 2011
Innlegg
107
Sted
Trondheim
Hei godtfolk
Sitter å vurderer om jeg skal gå til kjøp av Rolex. Dvs. jeg har en eldre datejust, men det blir ikke helt det samme som en sea-dweller. Nå er jo denne ute av produksjon så jeg må på bruktmarkedet, men her er det mye rart dere.
Gode råd!!?

Fant noen på ebay.com, men.... En modell fikk meg til å tenke. Den hadde merkingen swiss-T<25. Mens andre har swiss made. Og modellnr.: 16600T. Hva er dette gutter og jenter?

Tid er hellig!
 
SWISS T < 25 more specifically indicates that the wristwatch emits an amount of Tritium that is less than the 25 milliCurie limit.

Trenger nødvendigvis ikke å ha noe å si for urets autentisitet. Jeg har den samme merkingen på min GMT.

Lykke til med kjøpet av en Sea-Dweller, det er virkelig en lekker sak ;)
 
Takker for den. Jeg hadde sett merkingen før på sub., men ikke på en sea dweller. Er litt usikker da vet du.

Tid er hellig!
 
Teksten på skiven kan i mange tilfeller indikere om skiven er original til uret eller skiftet ved service. Det har ofte en del å si for verdien så ville absolutt tatt hensyn til det ved et eventuelt kjøp. Jeg vet ikke hva som er rett og gale på en SD, men anbefaler deg å lese deg opp på emnet. :)
 
Har funnet en SD 1994 mod. Denne har merking og modell beskrivelse 16600T sausa-T<25.
Har lest litt nå og slik jeg kan se det så er dette riktig. Benevnelsen ble brukt fra 1989- 1998
Sånn cirka tror jeg. Men som sagt så var det litt ukjent eller nytt å se det på en SD, men nå
Er jeg fersk i gemet også da :)
 
Her er min. Fra '98, med tritium merking på skiva.
Det er det kuleste.:D

C53B5870.jpg
 
V-serial-2008 modell hilser!

hmm.. må vel ta av plasten snart...
newsd1.jpg


newsd2.jpg


Blir aldri feil med sea-dweller (men deepsea blir kun feil...)
 
Heeeeldig med den, Heuer! :eek:

Shotgun! Om du skal selge den, så send meg PM først!
 
Stike ta gutter. Kan ikke se på dette uten å bli varm om hjerte nei! Men er deep sea'en "ugle sett"? Er ikke det ei voldsom klokke da?