Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Termostat i blandebatteri fra hælvete! «Bare fjern 38mm messingring og lirk så termostaten ut» sies det. Vel, etter 38mm hylse er benyttet for å fjerne messingringen, så er følgende brukt for å «lirke ut» termostatelementet:

- fingrene. Fail
- nebbtang. Fail
- kroktang. Fail
- en meter lang og tung gjengestang skrudd inn i termostaten for å dra og slå den ut vha. hammer. Fail

Da blir det ny dusj. That escalated quickly. Fra en reparasjon som skulle koste 460 kroner, blir det tydeligvis nesten 30.000 kroner på helt ny dusj. Hvorfor? Fordi det integrerte blandebatteriet er discontinued.

*sukk*
Porsgrund showerama?

Samme problem med termostat hos meg, tok ut å smørte opp, hjalp i ei lita veke.
Vert nok ny termostat her også.

Møkkapatent

Porsgrund showerama?

Samme problem med termostat hos meg, tok ut å smørte opp, hjalp i ei lita veke.
Vert nok ny termostat her også.

Møkkapatent
You bet. Termostaten plastsveises jo fast etter mange år.

Selve kabinettet derimot varer jo minst 20-25 år uten å se slitt ut i det hele tatt. Bytter man ut de tre pakningslistene ved døra, trinsehjulene på døra og termostaten ved formålstjenlige intervaller, så har man jo et flott og funksjonelt kabinett som ser nytt ut til evig tid.

Har lagt inn reminder i Outlook: "Bytt termostat" om 4 år. (dvs. før den gror fast...).

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Når man entrer en butikk for handtverkstjenester, og man blir møtt med "Huff, nei det tror jeg ikke vi får til", "Neeeei, du det der kan vi ikke hjelpe deg med altså" og/eller "Nei" og man ikke får hjelp. Med andre ord en rævva servicenstilling, når man sier ting er vanskelig og umulig før man har tenkt mer en 8 tidelssekunder før man svarer.

Gjelder generelt folk i arbeidslivet også. Sånne der "Neeeei, det tror jeg ikke er mulig altså..."-folk kan dra dit pepper'n gror.

Når man entrer en butikk for handtverkstjenester, og man blir møtt med "Huff, nei det tror jeg ikke vi får til", "Neeeei, du det der kan vi ikke hjelpe deg med altså" og/eller "Nei" og man ikke får hjelp. Med andre ord en rævva servicenstilling, når man sier ting er vanskelig og umulig før man har tenkt mer en 8 tidelssekunder før man svarer.

Gjelder generelt folk i arbeidslivet også. Sånne der "Neeeei, det tror jeg ikke er mulig altså..."-folk kan dra dit pepper'n gror.

Løsningen er enkel: Køp helt nytt blandebatteri (eventuelt med kabinett på kjøpet). Vi kan installere det for deg....)

8- D