Generell snikksnakk

Hadde vært flott å sagt opp imorgen,siden det snart er ferie. Men står på NAV at en er 18uker uten lønn, om en sier opp selv. det var da fryktelig lenge.

Hadde vært flott å sagt opp imorgen,siden det snart er ferie. Men står på NAV at en er 18uker uten lønn, om en sier opp selv. det var da fryktelig lenge.
18 uker ferie må jo være bra. ;)

Eller plot twist: "Hvis du sa opp fordi alternativet var oppsigelse fra arbeidsgiver, må du sørge for at du kan dokumentere dette. Da slipper du ventetiden på 18 uker. Arbeidsgiver vil kunne utarbeide et notat om årsaken til opphør av arbeidsforholdet. Denne dokumentasjonen bør du legge ved dagpengesøknaden din til NAV."

Er bare drittlei, så det blir evt 18 uker ferie med «lønn» kun 5 av dem.
Får vel kanskje holde ut til det dukker opp noe

Når jeg oppdaget disse symbolene på korkene til vaskemidlene så forstår jeg at dette ikke skal drikkes av gravide kvinner.

Betyr dette at menn kan drikke dette? Jeg føler ikke helt behovet.

20260726_104710.jpg

20260726_104727.jpg

images (7).jpeg

8

Når jeg oppdaget disse symbolene på korkene til vaskemidlene så forstår jeg at dette ikke skal drikkes av gravide kvinner.

Betyr dette at menn kan drikke dette? Jeg føler ikke helt behovet.

Vis vedlegg 433884
Vis vedlegg 433883

Vis vedlegg 433885

8

Disse ser ut som melkekartonger.
Voksne folk kan lese og fort oppfatte hva innholdet er, men et barn som ikke kan lese, vil forhåpentligvis reagere på bildet i skrukorken og ikke tro på at det er melk, jus eller noe som kan drikkes.
Og faktisk, det er samme sak for utlendingene som ikke kan lese norsk.
De fleste forgiftnings ulykker skjer med småbarn som kan ikke lese eller folk som leser ikke språket. Etter det, blir det med innholdet som er skiftet (som løsemidler i brus- vannflaske).
Og kartongene er ikke sterke nok til å ha en sikkerhetskork som må presses hardt for å åpnes: det begrunner bildet.
Da sier jeg at det er god HMS ;)

Disse ser ut som melkekartonger.
Voksne folk kan lese og fort oppfatte hva innholdet er, men et barn som ikke kan lese, vil forhåpentligvis reagere på bildet i skrukorken og ikke tro på at det er melk, jus eller noe som kan drikkes.
Og faktisk, det er samme sak for utlendingene som ikke kan lese norsk.
De fleste forgiftnings ulykker skjer med småbarn som kan ikke lese eller folk som leser ikke språket. Etter det, blir det med innholdet som er skiftet (som løsemidler i brus- vannflaske).
Og kartongene er ikke sterke nok til å ha en sikkerhetskork som må presses hardt for å åpnes: det begrunner bildet.
Da sier jeg at det er god HMS ;)
Godt å se et fornuftig menneske 😊