Golftråden

Etter en uke med mye jobb ser jeg fram til et par runder i helgen. Turneringene kommer på rekke og rad nå fram til midten av september, så da gjelder det å holde spillet gående - uansett vær. Golf er definitivt ferskvare! Meldt kuling og regn i morgen, men litt bedre på søndag. Man blir en bedre golfer når man mestrer alle typer vær ;) Hvordan er det med dere andre golfere her inne? Spiller dere kun i maxvær?

Hehe, ja. Jeg har spilt så mye, på det meste over 200 runder i året, at jeg nå kun spiller i ok vær….

Hehe, ja. Jeg har spilt så mye, på det meste over 200 runder i året, at jeg nå kun spiller i ok vær….
Såpass som 200+ runder i året?! Det er jo helt vanvittig o_O Med unntak av ferie har jeg stort sett kun mulighet til å spille i helgene, og da kan jeg ikke være så kresen på været… Tipper jeg ligger på 50-60 runder pr. år.

Jeg bor i Bergen, så jeg kan ikke være kresen på vær. Prøver å styre mot opphold så mye det går, men det er en grunn til at man har goretex golfsko.

Ble forøvrig veldig skuffet over banen på Strömstad GK etter litt regn her tidligere i uken. Den tålte ikke regn godt for å si det mildt.

• Liker
Reaksjoner: BigT og eidehelg
Såpass som 200+ runder i året?! Det er jo helt vanvittig o_O Med unntak av ferie har jeg stort sett kun mulighet til å spille i helgene, og da kan jeg ikke være så kresen på været… Tipper jeg ligger på 50-60 runder pr. år.
Hehe, ja. Betraktelig mindre nå. Forsøker å få til 50-100 runder i løpet av sesongen, men i år er jeg fornøyd om jeg når 40. De årene med 200+ har gjort meg litt forsynt 😅

Hvilket hcp hadde du da, om jeg tør spørre?😅 Pluss?

Var særlig 2020 som gav meg mye tid til overs og enorme mengder golf. Fulgte opp med nesten like mange runder påfølgende år. Har alltid spilt mer enn jeg trener, men var stabil singelhandicaper. En dag, så spilte jeg 4 og en halv runde. Fra soloppgang til solnedgang, med pauser og måltider i klubbhuset. Det var overtenning, men veldig gøy 😅

Fikk stygg ryggprolaps i 2023, som har plaget meg siden (all den intense golfingen årene før har nok bidratt…). Nå ligger jeg og vaker rundt 12 i handicap. Mest av alt fornøyd med at jeg igjen klarer å få til noe som helst golf. På det verste, så er selv 9 hull en smertefull utfordring.

Må legge til at jeg også har en hund som er med på nær sagt alle runder. Det gjør også at jeg får spilt mer. Perfekt å legge turen til golfbanen!