Klokkecafé – løst og fast om klokker

Jeg har en timegrapher som jeg bruker.

Stilig med siden du linker til. Men jeg vil tro at forsinkelser på internettforbindelsen vil kunne forkludre nøyaktigheten? :unsure:
Om du holder deg på samme atomur burde det bli lite avvik eller omtrent samme mengde.
Men ja, jeg har observert 1 sekund avvik mellom det franske og det tyske atomuret og det skylder nok forbindelsene.
 
  • Liker
Reaksjoner: seiltid
Og poenget med det @seiltid er også at man kan justere klokker og sjekke disse litt overalt på farten.
Absolutt et godt poeng!
Dersom man skulle dra dette ut veldig langt - fordi man er klokkenerd som kan og vil - så kunne man eventuelt kjøpt en referanseklokke. Det finnes vel en del kvartsklokker som korrigerer seg selv via radiofrekvens? Og som igjen er styrt av atomur? Men det blir vel å trekke det litt langt. Men, siden vi tross alt er på Tidssonen, hvilken klokke er tøff og praktisk med denne funksjonen?