Dagens vin

Da jeg begynner å bli mektig lei av ostepop tenkte jeg å spørre: hva slags vin passer best til potetgull og snus?
Det kommer jo også an på hvor god du er til å snuse og spise samtidig. Om du sitter med en god blanding av snus og pottis i hele kjeften kan jo det ha noe å si for vinvalget.
Om snusen ikke påvirker så synes jeg @Preacher kommer med et godt råd, en lett pinot noir funker også bra til salt pottis.

Selv om pottis med salt og eddik er det beste som har kommet fra britisk cuisine er det ikke spesielt egnet til vin. Hold deg til øl når det skal spises.
Edit: dersom noen har vin som funker til salt og eddik så blir jeg bare glad om jeg tar feil :)

• Liker
Reaksjoner: Blackbird
Det kommer jo også an på hvor god du er til å snuse og spise samtidig. Om du sitter med en god blanding av snus og pottis i hele kjeften kan jo det ha noe å si for vinvalget.
Om snusen ikke påvirker så synes jeg @Preacher kommer med et godt råd, en lett pinot noir funker også bra til salt pottis.

Selv om pottis med salt og eddik er det beste som har kommet fra britisk cuisine er det ikke spesielt egnet til vin. Hold deg til øl når det skal spises.
Edit: dersom noen har vin som funker til salt og eddik så blir jeg bare glad om jeg tar feil :)
Helt enig. Salt and vinegar er helt nydelig. Riesling, Champagne og lett rødvin uten tanniner typ Gamay funker overraskende bra. Dog synes jeg fortsatt øl er beste matchen:)

• Liker
Reaksjoner: Bøygen
Det er da feil med sauvignon blanc og Göteborgs Rapé. Står seg også fint med cabernet sauvignon og en Ettan.

Pinot Noir fra Savoie. Veldig lukket rett fra flasken, men etter 30 min i glasset skinner den. Florlett, kjølig og bare 12% alkohol. Ikke noe billig vin til 399, men dette er seriøst godt!
IMG_5447.jpeg