Klokkecafé – løst og fast om klokker

Dette stakkars 12-tallet fikk meg til å ville kjøre en liten «gjette-lek». Ikke noe fusk folkens, gjett merke og pris:
IMG_4707.jpeg
IMG_4708.jpeg
IMG_4709.jpeg

Sikkert jeg som er ble blendet. Men hvor har det blitt av alle FP Journe Chronometre Bleu den siste tiden? ….

• Liker
Reaksjoner: holmby
Godt gjettet, ser for meg at Moser kunne gått for denne type tekstur på skiven.

Men nei, dette 12-tallet ble mutilert av Thierry Stern under taket til Patek. Hvis du ønsker å passe på dette kreative mesterverket av et 12-tall til den neste generasjonen må du ut med en sum rett nord for 3.000.000kr :LOL:

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: Hammerfjord og holmby
Det var en pen sak! Jakter på ei "ekspedisjonsklokke" som skal brukes til toppturer og viddekrysninger. Kul kandidat. Men i likhet med sinn 556. 20 bananer+ for et sw200 verk.... tjæææææ.

Da tror jeg det blir en alpinist "rock face" til halve prisen.
Og samtidig kan man jo hevde at «hele» den moderne klokkeindustrien hviler og har bygd videre på 2824. Det finnes vel knapt bedre eksempler noe som har vært så solid, viktig & samtidig så uglesett. Personlig hadde jeg valgt noe fra den kanten mye før masse av hva man finner under panseret på Seiko.

De siste femten årene har flokken vår blitt helt fanget av innhousebegrepet. Jeg tillater meg visuelt å gi et eksempel på at inhouse ikke betyr bedre.
IMG_0706.jpeg