Patek fra Urmaker Bjerke - noe som er mulig?

Det går nok på vilje, og ikke regelverk. Kan ikke være meningen at det nordiske momssamarbeidet skal gi dobbeltbeskatning.
Kom igjen, Sverige har det dårlig og Norge må hjelpe😉
Jeg har aldri hørt om momssamarbeid.
Noen butikker har momsfradrag ja. Jeg tror ikke det gjelder klokker, men jeg har aldri prøvd.
Men poenget mitt er at det ser ikke ut til å lønne seg om man står på ventelistene for en Nautilus, hvis du ikke er "Stordalen" eller noe sånn.
Nautilus er blitt hijacket av "influensarene" under nedstengingene og nå er det sikkert fortsatt all the rage...

Jeg har aldri hørt om momssamarbeid

Norge, Sverige, Danmark og Finland har en avtale fra 1980 som sier at deres borgere alltid skal betale moms i ett av landene. Man får derfor ikke fratrekk for lokal moms før man beviser at man har betalt i eget land, ref ovenstående sitat fra Sverige, og tollfri-grensen på 6000 kr ved handel i utlandet gjelder ikke.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Virker som spørsmålet i tråden virker å gjelde Nautilus fra Bjerke. Den tipper jeg kan ta tid.

I swe hadde de blandt annet disse for salg. Anbefaler turen, hadde også perpetual chronoen i platinum (solgt).

Beklager horrible bilder. IMG_2880.jpegIMG_2881.jpeg

Vedlegg

• IMG_2881.jpeg
    IMG_2881.jpeg
    99,7 KB · Visninger: 0
  • IMG_2880.jpeg
    IMG_2880.jpeg
    97 KB · Visninger: 0
  • Elsker
Reaksjoner: MikroKrone
Hei!
Har sett at flere skriver at butikken i Sverige selger Patek Philippe-klokker, og at de visstnok skal ha større utvalg og flere klokker tilgjengelig for salg. Er det noen som vet hvilken butikk dette gjelder?

Og er det egentlig så enkelt å få kjøpt klokke der? Jeg antar at svenske kunder også står i kø og blir prioritert først, siden de er lokale – til tross for at butikkene eventuelt har flere klokker tilgjengelig.

Virker som spørsmålet i tråden virker å gjelde Nautilus fra Bjerke. Den tipper jeg kan ta tid.

I swe hadde de blandt annet disse for salg. Anbefaler turen, hadde også perpetual chronoen i platinum (solgt).

Beklager horrible bilder.Vis vedlegg 421812Vis vedlegg 421813
Hei, Stemmer. Jeg har ventet siden slutten av 2024, tror ikke den kommer i 2026, men håper det! prisen ligger på 850.000kr, så håper ikke den går noe ytterligere opp (But I know it will)

En del år siden prøvde jeg en Nautilus (lånt fra en TS medlem på en liten GTG) og jeg må si at det var en fin klokke.
Veldig slank for en "sportsklokke" og bra gjennomførte proporsjoner.
Men på den tiden kunne man få en for +200k hvis jeg husker riktig.
Om jeg hadde 850k å satse på en eneste klokke, hadde jeg ikke kjøpt en Nautilus.
Jeg mener at nådagens pris reflekterer ikke det man får.
Men, som er det sagt i klokkelandet..."Chacun voit midi à sa porte".
1000003824.jpg

1000003823.jpg

En del år siden prøvde jeg en Nautilus (lånt fra en TS medlem på en liten GTG) og jeg må si at det var en fin klokke.
Veldig slank for en "sportsklokke" og bra gjennomførte proporsjoner.
Men på den tiden kunne man få en for +200k hvis jeg husker riktig.
Om jeg hadde 850k å satse på en eneste klokke, hadde jeg ikke kjøpt en Nautilus.
Jeg mener at nådagens pris reflekterer ikke det man får.
Men, som er det sagt i klokkelandet..."Chacun voit midi à sa porte".
Vis vedlegg 421830
Vis vedlegg 421831
Hei! Personlig synes jeg PP har en av de fineste modellene i klokkeverdenen, og jeg må også presisere at jeg har satt meg opp på en damemodell i gull med diamanter – hehe, ikke en herremodell. Prisene reflekterer først og fremst etterspørsel og knapphet på markedet, ikke kvaliteten. Kvaliteten på PP-klokkene er som du vet blant det beste man kan få, og få klokker kan måle seg med dem. Selvfølgelig har man egne preferanser og meninger om hva man synes er godt urverk – men det er en helt annen diskusjon.

Jeg ville heller brukt 850.000 kr på én klokke jeg virkelig liker, fremfor mange småkjøp av klokker jeg egentlig ikke liker, bare for å fylle opp skuffen. Jeg tenker mer kvalitet fremfor kvantitet, men respekterer andres meninger – måtte bare få dele min.

Hei! Personlig synes jeg PP har en av de fineste modellene i klokkeverdenen, må også presisere at jeg står på en damemodell med diamanter - hehe. Prisene reflekterer først og fremst etterspørsel og knapphet på markedet, ikke kvaliteten – kvaliteten på PP-klokkene er som du vet blant det beste man får. Det er få klokker som kan sammenligner med deres kvalitet. Ja, man har preferanser og egne meninger rundt "hva" man mener er bra urverk - men det er en annen sak.

Jeg ville heller brukt 850.000 kr på en klokke jeg virkelig liker, fremfor mange småkjøp av klokker jeg egentlig ikke liker, men kjøper for å fylle opp skuffen. Jeg tenker mer kvalitet fremfor kvantitet, men respekterer andres meninger – måtte bare få dele min.
Jaja, alt handler om følelser man får også.
PP er nok høy kvalitet og "liten produksjon" men min mening er at A.L&S ligger et hakk høyere i disse parametrene.
Du burde ta en nærmere titt på tysker'n.
1771585181537.jpeg

• Liker
Reaksjoner: adio