Patek fra Urmaker Bjerke - noe som er mulig?

Hei! Personlig synes jeg PP har en av de fineste modellene i klokkeverdenen, må også presisere at jeg står på en damemodell med diamanter - hehe. Prisene reflekterer først og fremst etterspørsel og knapphet på markedet, ikke kvaliteten – kvaliteten på PP-klokkene er som du vet blant det beste man får. Det er få klokker som kan sammenligner med deres kvalitet. Ja, man har preferanser og egne meninger rundt "hva" man mener er bra urverk - men det er en annen sak.

Jeg ville heller brukt 850.000 kr på en klokke jeg virkelig liker, fremfor mange småkjøp av klokker jeg egentlig ikke liker, men kjøper for å fylle opp skuffen. Jeg tenker mer kvalitet fremfor kvantitet, men respekterer andres meninger – måtte bare få dele min.
Jaja, alt handler om følelser man får også.
PP er nok høy kvalitet og "liten produksjon" men min mening er at A.L&S ligger et hakk høyere i disse parametrene.
Du burde ta en nærmere titt på tysker'n.
1771585181537.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen og adio
Hei igjen dere,

Etter en del dialog med Patek Bjerke via e-post har jeg nå fått beskjed om at klokken ikke kan forventes levert i år. Estimert leveringstid er derfor nå mars/april 2027. Prosessen vil være den samme som tidligere: De får først informasjon om hvilke klokker som eventuelt blir tilgjengelige i mars/april det aktuelle året, og deretter får jeg beskjed om jeg får tildelt en klokke eller ikke.

En i ledelsen der skrev også at de mener det er lite sannsynlig at de ikke får inn samme modellen to år på rad, og at de derfor er noe mer positive til 2027. Samtidig har jeg nå ventet siden 2024, så det begynner å nærme seg tre års ventetid totalt.

Jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre videre. Hadde dere fortsatt å vente, eller vurdert å kjøpe klokken via bruktmarkedet? Det er ikke mulig å kjøpe modellen direkte i butikk, så bruktmarkedet er eneste reelle alternativ ved siden av ventelisten.

Jeg sitter også igjen med en følelse av at dette kanskje ikke vil skje i det hele tatt. Jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg skal få tilbakemelding om utfallet, men det er fortsatt jeg som må ta initiativ og følge opp med e-post for å få svar. Det oppleves litt rart, spesielt når det samtidig blir sagt at de skal gi meg beskjed om det blir mulig å få klokken i løpet av året, men fortsatt ikke gjør.

Hører gjerne deres tanker.

Hei igjen dere,

Etter en del dialog med Patek Bjerke via e-post har jeg nå fått beskjed om at klokken ikke kan forventes levert i år. Estimert leveringstid er derfor nå mars/april 2027. Prosessen vil være den samme som tidligere: De får først informasjon om hvilke klokker som eventuelt blir tilgjengelige i mars/april det aktuelle året, og deretter får jeg beskjed om jeg får tildelt en klokke eller ikke.

En i ledelsen der skrev også at de mener det er lite sannsynlig at de ikke får inn samme modellen to år på rad, og at de derfor er noe mer positive til 2027. Samtidig har jeg nå ventet siden 2024, så det begynner å nærme seg tre års ventetid totalt.

Jeg er litt usikker på hva jeg bør gjøre videre. Hadde dere fortsatt å vente, eller vurdert å kjøpe klokken via bruktmarkedet? Det er ikke mulig å kjøpe modellen direkte i butikk, så bruktmarkedet er eneste reelle alternativ ved siden av ventelisten.

Jeg sitter også igjen med en følelse av at dette kanskje ikke vil skje i det hele tatt. Jeg har flere ganger fått beskjed om at jeg skal få tilbakemelding om utfallet, men det er fortsatt jeg som må ta initiativ og følge opp med e-post for å få svar. Det oppleves litt rart, spesielt når det samtidig blir sagt at de skal gi meg beskjed om det blir mulig å få klokken i løpet av året, men fortsatt ikke gjør.

da du nå først har ventet såpass lenge så vent ett år til. hvis du ikke har klokken på armen til 17. mai 2027 så kan du la det fare.

• Liker
Reaksjoner: havarduf
Kjøp den brukt i dag. Bruk den med glede frem til Bjerke (kanskje) ringer. Når den dag (kanskje) kommer kjøper du den hos Bjerke og selger din brukte. Da får du masse klokkglede samt dobbelt opp med honeymooning.

Du må i alle fall ikke kjøpe en annen klokke enn den du tenkte deg (og har lyst på), bare for å ende opp med noe tilsvarende "for å komme i mål."
Da kommer du kun til å tenke på den som glapp.

Hei igjen dere,

Jeg forstår det er litt rart, men sånn er det bare. Jeg har ventet lengre på Patek en det du, ventet så lenge at stålmoddelen jeg valgte ble dyrere(grunnet prisoppgang) en edelt metall klokka av samme modell. Hadde jeg valgt edelt metall hadde jeg nok fått den raskere og mest sannsynlig betalt det samme! Men jaja, sånn er det bare. Smør deg med tålmodighet, stikk innom å si hei i ny og ned. Står du på liste så er du inne i varmen og den kommer nok etter hvert!

• Liker
Reaksjoner: nixndixn
Jeg forstår det er litt rart, men sånn er det bare. Jeg har ventet lengre på Patek en det du, ventet så lenge at stålmoddelen jeg valgte ble dyrere(grunnet prisoppgang) en edelt metall klokka av samme modell. Hadde jeg valgt edelt metall hadde jeg nok fått den raskere og mest sannsynlig betalt det samme! Men jaja, sånn er det bare. Smør deg med tålmodighet, stikk innom å si hei i ny og ned. Står du på liste så er du inne i varmen og den kommer nok etter hvert!
Hei,

Takk for svar. Jeg ser at prisen på klokken jeg står på venteliste for også har økt med 40 000 kr.

Hvor lenge har du stått på listen, og pleier du å følge dem opp jevnlig? Hva sier de i så fall?

Gi meg gjerne en oppdatering.