Tidssonen-tråden

IMG_2858.jpeg

Bilde av meg på morgentoget uten ny episode av tidssonen-podcast. @Jon Henrik (pretty please?)

Dagens utvalg består av norske podcaster der Rolex Explorer og tudor black bay anses som det råeste, eller amerikanere som hyper de bethune og fpj.

Trenger sårt sweetspoten som tidssonen har 😓

Vis vedlegg 418821
Bilde av meg på morgentoget uten ny episode av tidssonen-podcast. @Jon Henrik (pretty please?)

Dagens utvalg består av norske podcaster der Rolex Explorer og tudor black bay anses som det råeste, eller amerikanere som hyper de bethune og fpj.

Trenger sårt sweetspoten som tidssonen har 😓

Årets første er innspilt og kommer straks :)

Et par frågor til redaksjonen/podcasten.

Ordet world-timer brukes løst for å promotere selv de «slappeste» GMTer. Er ikke worldtimer klokker som viser rett tid i 24 tidssoner samtidig? Altså ikke en GMT med masse landsteder påskrevet på skiven?

Ser at det er ganske få «ekte» worldtimer på markedet, hva er årsaken til det? Finnes det noen worldtimere som har gått under radaren?

• Elsker
Reaksjoner: Jon Henrik
Synes dere glemte Grand Seikos U.F.A. i listen over fjorårets største nyheter?

At de har fått spring drive til å ha en nøyaktighet på 20 sekunder i ÅRET, samtidig som verket er mindre i størrelse og vesentlig tynnere er helt rått.
En av ytterst få klokker som virkelig gjør at det rykker i kjøpefoten.

Men ellers veldig gøy å høre på altså, bare måtte skyte inn det ene jeg savnet.

Den burde nok vært nevnt, i et urverksperspektiv. Enig. Men størrelsen tiltaler ikke meg personlig i det heeele tatt.

Synes dere glemte Grand Seikos U.F.A. i listen over fjorårets største nyheter?

At de har fått spring drive til å ha en nøyaktighet på 20 sekunder i ÅRET, samtidig som verket er mindre i størrelse og vesentlig tynnere er helt rått.
En av ytterst få klokker som virkelig gjør at det rykker i kjøpefoten.

Men ellers veldig gøy å høre på altså, bare måtte skyte inn det ene jeg savnet.
Jeg synes SLGB003 er helt fantastisk, og hadde kjøpt den asap om prisen hadde vært sør for 100k.. 137k er helt uaktuelt for min del. Taper da 50k på å gå ut døra på Bjerke... Det har jeg rett og slett ikke råd til.

Den burde nok vært nevnt, i et urverksperspektiv. Enig. Men størrelsen tiltaler ikke meg personlig i det heeele tatt.
For meg som bruker en Explorer 36 mest av alt, så tror jeg størrelsen er midt i blinken.
Men skjønner godt at mange foretrekker større klokker også.
Spent på å prøve microadjust-spenna de har laget også.