Nå har jeg hatt mitt nye ur på armen døgnet rundt i 1 uke og kan dele min erfaring.
For å si det rett ut så er IKKE dette et ur som du nyter å studere gjennom en lupe. Her er det røffe kanter og veldig grov børsting som gjelder. Likevel er dette utført enhetlig og symmetrisk over alt. Enkelte kanter kjennes imidlertid nesten ut som stålkanten på en slalåmski!
Likevel, så er uret utrolig behagelig og merkes nesten ikke på armen.
Lenken som er mer eller mindre identisk med en Rolex Oyster lenke - inkludert «lenkeknirk» når den er ny, gjør jobben som den skal.
Låsen med «T-fit» er utrolig funksjonell og langt mer fleksibel og anvendelig enn Rolex sin «Easy link». Låsen føles også sikrere og mer robust enn tilsvarende Rolex lås.
Lesbarheten er helt topp under alle lysforhold. Lumen er mer enn tilstrekkelig til å sikre god lesbarhet også i fullstendig mørke og i dårlig lys.
Innledningsvis reagerte jeg på høyden på 12mm som noe for høy, men til denne type ur så er det helt okay, men jeg skulle nok ønske at høyden på dette uret var lik som på 36mm varianten (11 mm).
Urverket ser man jo ikke på dette uret, men det har et behagelig opptrekk og er presist å stille, men jeg kunne godt tenkt meg individuell stilling av kun timeviseren, siden dette uret er innkjøpt for å være mitt «reiseur».
Urverket er utrolig presist, faktisk det mest presise uret som jeg noen gang har hatt, med kun +1,5 sekunder samlet for hele den uken som jeg har hatt det.
Vi snakker altså om +0,2 sekunder pr. døgn, som jo består av 86 400 sekunder (et avvik på 0,00023%) - helt sjukt!
Uret er som nevnt innkjøpt med tanke på å være med på reiser, uten og måtte være redd for ran eller overfall, slik som jeg føler ved bruk av mine mer kostbare ur.
Sant og si så er det ingen som ser eller tenker på at dette uret koster +kr 40K og dermed er det vel også en del som ikke ville kjøpt dette uret

Gjensidige tok kun kr 486.- for å forsikre uret, så dette blir med meg over alt uten noen angst.
Vis vedlegg 420086