Fotball-VM 2026, Norge vs Verden

Hvordan går det med Norge i VM?

• Førsteplass

• Sisteplass

• Følger kun med på cricket, verdens nest største idrett. Men tipper topp 8.

• Topp 16

• Topp 32

• Om kampene går utover Skal vi danse eller Skavlan, blir jeg forbanna. Men tipper det blir semifinale

• Skal ta bilde av trenernes klokker til Klokkespotting-tråden. Tipper det blir tap i finalen

Resultatene er bare synlige etter stemmegivning.
Medlem
5. okt. 2015
Sted
nord for Sydpolen
Det har vel vært ulike fotballtråder opp igjennom på tidssonen, men denne gang kan det kanskje være greit med en dedikert tråd for VM 2026 i og med at Norge er deltakerland.

Selv om majoriteten av medlemmene her inne nok foretrekker polo i Windsor, trøffeljakt i Piemonte og fekting i Paris, er nå en gang fotball verdens største idrett og at vi etter 28 år er med i det gode selskap igjen er mildt sagt stas.

Trekningen er akkurat unnagjort med 3 av 4 lag klare i vår gruppe. Sutring over arrangementet i kveld virker som skulle være obligatorisk, men selve trekningen og utfallet var både spennende og nervepirrende.

Så, noen andre fotballfans her som har kommentarer eller tanker så langt rundt våre sjanser i mesterskapet?

Frankrike kan vi håndtere på en god dag. Senegal er bare kaos så de tar vi på organiseringen. Irak, Bolivia eller Surinam er walkover. Og med tanke på hvor mange 3-er lag som går videre så er ihvertfall sikret sluttspill. Etter det kan alt skje. På en god stim tror jeg kvartfinale kan være mulig.

Ballen er rund og alt kan skje, men jeg synes det er på grensen til latterlig å nevne Norge som en potensiell vinner av fotball VM.
Det er VM vi snakker om, ett mesterskap vi ikke har deltatt i på 28 år og kun 2 ganger tidligere i historien.
Ja vi har hatt en god kvalik, og laget er spennende, men hvem som helst vinner ikke VM!

Blir knust av Frankrike som er sterkere i hvert eneste ledd. Tipper ett 2-0 tap etter at vi har stått i mot 16-17 avslutninger. Vinner de to andre kampene, vinner åttendelsfinalen, taper mot Brazil og er ute. Ikke dårlig det altså

Ballen er rund og alt kan skje, men jeg synes det er på grensen til latterlig å nevne Norge som en potensiell vinner av fotball VM.
Det er VM vi snakker om, ett mesterskap vi ikke har deltatt i på 28 år og kun 2 ganger tidligere i historien.
Ja vi har hatt en god kvalik, og laget er spennende, men hvem som helst vinner ikke VM!
Hellas vant EM i 2004, så jo - hvem som helst kan vinne når det er utslagsrunder der dagsform og tilfeldigheter kan bety alt. Ikke det at jeg tror Norge vinner VM, men at vi har kvaliteter til å røske litt i de etablerte storlagene - det tror jeg absolutt.

Hellas vant EM i 2004, så jo - hvem som helst kan vinne når det er utslagsrunder der dagsform og tilfeldigheter kan bety alt. Ikke det at jeg tror Norge vinner VM, men at vi har kvaliteter til å røske litt i de etablerte storlagene - det tror jeg absolutt.
Yes, og en gjeng dansker som allerede var i gang med feriefylla vant vel EM i 1992, så enig - alt kan skje i mesterskap…

EM er EM og VM er VM!
Det har vel aldri skjedd (?) at ett skikkelig overraskelseslag har vunnet VM?

Nei jeg synes dessverre det er latterlig å tenke i de banene, alt kan skje men la oss nå bare glede oss over at vi er kvalifisert.

Hovedargumentene mine er:
- INGEN! mesterskapserfaring
- svakt forsvar
- tynn bredde i troppen

Legg til at vi har kun møtt middelmådige lag siden vi tapte 5-1 for Østerrike.
Italia er ett stort navn, men de har heller ikke kvalifisert seg til de siste mesterskapene og er helt ærlig ikke i nærheten av hva Italia tradisjonelt har vært.

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
EM er EM og VM er VM!
Det har vel aldri skjedd (?) at ett skikkelig overraskelseslag har vunnet VM?

Nei jeg synes dessverre det er latterlig å tenke i de banene, alt kan skje men la oss nå bare glede oss over at vi er kvalifisert.

Hovedargumentene mine er:
- INGEN! mesterskapserfaring
- svakt forsvar
- tynn bredde i troppen

Legg til at vi har kun møtt middelmådige lag siden vi tapte 5-1 for Østerrike.
Italia er ett stort navn, men de har heller ikke kvalifisert seg til de siste mesterskapene og er helt ærlig ikke i nærheten av hva Italia tradisjonelt har vært.
Nei, det er stort sett de etablerte storlagene som har vunnet VM. Men forskjellen på EM og VM er strengt tatt Argentina og Brasil. Så jeg vil påstå at tilfeldigheter kan slå ut i stor grad.
Nå er det vel ingen som har påstått at Norge skal vinne, men at de kan komme et stykke hvis marginene går rett vei er det ingen tvil om. Vi har et av de sterkeste offensive lagene i verden, men minus for svakt forsvar, keeper uten kamptrening og noe tynt belegg hvis de store profilene ryker som du sier.

Uansett så er det morsomt å endelig se de i et mesterskap igjen. Det var på høy tid. Det var enormt stort de forrige tre gangene, og da var vi langt høyere på Fifa-rankingen (nr.2 i 1994) enn nå med et langt dårligere lag. Så i teorien skulle det være muligheter for et morsomt eventyr.

Tipper vi går videre fra gruppespill, og får en, maks to kamper til. Vi kan nok spille bra angrepsfotball mot hvem som helst, men det er litt for svakt defensivt.

Jeg har ikke giddet å sjekke noe selv, men finnes det sjans i havet for å få billetter til disse kampene, uten å ty til bakgårdskatter som selger 50/50 ekte/fake?

• Liker
Reaksjoner: Klokkegutt
Tipper vi går videre fra gruppespill, og får en, maks to kamper til. Vi kan nok spille bra angrepsfotball mot hvem som helst, men det er litt for svakt defensivt.

Jeg har ikke giddet å sjekke noe selv, men finnes det sjans i havet for å få billetter til disse kampene, uten å ty til bakgårdskatter som selger 50/50 ekte/fake?
Har ikke satt meg inn i billettsystemet denne gangen. Det var vel snakk om dynamisk prising, som kan slå litt kjedelig ut (om man ønsker å se Norge) i og med at Haaland vel er et trekkplaster i seg selv.

Jeg har vært på flere EM og VM og billettopplegget i forrige VM/Qatar var virkelig fantastisk. Man kunne kun kjøpe og selge billetter gjennom FIFA-portalen/appen. Prisene var faste og svartebørs var ikke eksisterende. Man måtte riktignok refreshe kjøp/salg siden ofte og være rask når noen la ut billett for salg. Vi var på 10-12 kamper, kjøpte billettene samme dag som kampene gikk og det var kun en kamp vi ikke klarte å få billett til. Stadionene vi var på var fulle, selv om folk ikke var fulle.

Selv tenkte jeg å prøve å få sett et par kamper i Mexico City/Azteka til sommeren. New York tror jeg styres unna. Blir nok latterlige hotellpriser i forhold til dagens allerede høye priser.

• Liker
Reaksjoner: holmby og adio
Tipper vi leder 3-0 mot Frankrike helt til de sender klumsen Østigård på banen slik at han kan sørge for at vi taper 3-4. :cautious:

• Haha
Reaksjoner: Jone
For de som lurer, man kan være med i trekningen av billetter. Får man ikke billett kan hvem som helst selge sin billett til valgfri pris på fifa.com (fifa får 15% av salgsprisen). Genialt system eller hva?

For de som lurer, man kan være med i trekningen av billetter. Får man ikke billett kan hvem som helst selge sin billett til valgfri pris på fifa.com (fifa får 15% av salgsprisen). Genialt system eller hva?
Det er virkelig en betydelig endring fra fire år tilbake. Men kanskje ikke spesielt overraskende siden mesterskapet avholdes i det amerikanske markedet.