Bilspotting

Hvis noen virkelig vil ha noen gode spotte bilder er det bare å ta turen opp på Oslo Motorshow i helgen.
Helt sykt hva noen har brukt av tid og penger der oppe-
 
Om noen har 400k ser det ut som dette kan være en god investering. (om bruktprisene han oppgir stemmer naturligvis)
 
Kjenner både eieren og bilen godt.
Bruktprisene han nevner er korrekte. Sebring SII slik som denne ble kun produsert i et svært lite antall (mener det var snakk om 98 stk), så ikke mange slike igjen i verden.

Løp og kjøp - og meld deg inn i klubben!
 
ford15.jpg

Nydelig bil! Flere bilder? ;)
 
Vanvittig, helt suverent, fantastisk :)

Jeg smiler bare ved å se på bildene. Du er en privilegert kar Jojo!
 
Fantastisk å se bildene av Ford GT, Jojo. Jeg har varme minner om disse bilene fra testkjøring i Italia (Prototipo/Nardo), England (Mira) og Tyskland (Nürburgring) da jeg var prosjektansvarlig for homologeringen av de 101 modellene som offisielt skulle leveres til Europa (mange flere fant veien via paralellimport). GTene (de fikk ikke lov til å kalle dem GT40 pga at navnet var solgt) er mye bedre på bane enn man skulle tro, de er like stive som en F40, skremmende spreke og har et fantastisk soundtrack. De er komfortable og dimensjonert for fete amrikanere, så man trenger ikke å være gnom for å passe inn slik som på originalen. I tillegg ser de ser fordømt bra ut. Uheldigvis skrus de sammen av uskolerte rednecks og forhandlernettverket består av din lokale fiesta-pusher:). Men det er ikke bilen sin feil. Kos deg med en kommende klassiker!

Vet du forresten om du har det originale eksosanlegget montert? Vi brukte enorme ressurser på å utvikle et EU-godkjent eksosanlegg med utgangspunkt i det originale som var sterkt underdimensjonert for oppgaven.
 
Fantastisk å se bildene av Ford GT, Jojo. Jeg har varme minner om disse bilene fra testkjøring i Italia (Prototipo/Nardo), England (Mira) og Tyskland (Nürburgring) da jeg var prosjektansvarlig for homologeringen av de 101 modellene som offisielt skulle leveres til Europa (mange flere fant veien via paralellimport). GTene (de fikk ikke lov til å kalle dem GT40 pga at navnet var solgt) er mye bedre på bane enn man skulle tro, de er like stive som en F40, skremmende spreke og har et fantastisk soundtrack. De er komfortable og dimensjonert for fete amrikanere, så man trenger ikke å være gnom for å passe inn slik som på originalen. I tillegg ser de ser fordømt bra ut. Uheldigvis skrus de sammen av uskolerte rednecks og forhandlernettverket består av din lokale fiesta-pusher:). Men det er ikke bilen sin feil. Kos deg med en kommende klassiker!

Vet du forresten om du har det originale eksosanlegget montert? Vi brukte enorme ressurser på å utvikle et EU-godkjent eksosanlegg med utgangspunkt i det originale som var sterkt underdimensjonert for oppgaven.

Hei,

det var morro å høre at det var ekte kjennere her inne. Bilen fungerer brukbart på bane selv om jeg nok savner en "elektronisk krykke" som jeg har vent meg til med andre mer moderne biler. Kommer hekken (og det gjør den....) så må du ordne opp i det helt selv..... Den minner faktisk litt om F 40 i kjøreopplevelse bortsett fra at du har mye mere moment i Forden. Hadde gleden av å eie Norges eneste F 40 et par år og kjørte den både på Nurburgring og i Dragrace på de første gatebil treffene.(før puppedamer og breisladd...)

Det er det originale eksosanlegget som sitter der enn så lenge men jeg har planer om å modifisere bilen :

Foliering i matt sølv med blank sølve striper eller matt sort med blank sorte striper ?????
Konkave felger i 19" og 20" mattsorte med orange pinstripe
1" senking
Bakfangerfjernings kit med kortere enderør. Retro look
Whipple 4,0 liters kompressorkit fra hennesy, 850 hjulhk
AP Racing/Stillen performance clutch. Montert i forrige uke....
 
Fantastisk å se bildene av Ford GT, Jojo. Jeg har varme minner om disse bilene fra testkjøring i Italia (Prototipo/Nardo), England (Mira) og Tyskland (Nürburgring) da jeg var prosjektansvarlig for homologeringen av de 101 modellene som offisielt skulle leveres til Europa (mange flere fant veien via paralellimport). GTene (de fikk ikke lov til å kalle dem GT40 pga at navnet var solgt) er mye bedre på bane enn man skulle tro, de er like stive som en F40, skremmende spreke og har et fantastisk soundtrack. De er komfortable og dimensjonert for fete amrikanere, så man trenger ikke å være gnom for å passe inn slik som på originalen. I tillegg ser de ser fordømt bra ut. Uheldigvis skrus de sammen av uskolerte rednecks og forhandlernettverket består av din lokale fiesta-pusher:). Men det er ikke bilen sin feil. Kos deg med en kommende klassiker!

Vet du forresten om du har det originale eksosanlegget montert? Vi brukte enorme ressurser på å utvikle et EU-godkjent eksosanlegg med utgangspunkt i det originale som var sterkt underdimensjonert for oppgaven.

Hadde vært spennende å høre mer om jobben din, morini!!!! :D
 
Det er det originale eksosanlegget som sitter der enn så lenge men jeg har planer om å modifisere bilen :

Foliering i matt sølv med blank sølve striper eller matt sort med blank sorte striper ?????
Konkave felger i 19" og 20" mattsorte med orange pinstripe
1" senking
Bakfangerfjernings kit med kortere enderør. Retro look
Whipple 4,0 liters kompressorkit fra hennesy, 850 hjulhk
AP Racing/Stillen performance clutch. Montert i forrige uke....

Hvis du tenker på den nye 3M serie 1080 matt sølv så ville jeg valgt den av flere grunner. For det første, så er det altfor mange som folierer bilen i sort matt.:( Den sølv folien er mye finere og selv om den også er matt slipper du å vaske bilen hver dag. Den tåler litt skit. Den er blitt lansert for par mnd siden og det er bare få biler i Oslo som har den folien. (faktisk vet jeg bare om en Porsche)
Når det kommer til striper så er det bare å prøve. Det er ikke noe problem å ombestemme seg.:D
I verste fall få på litt blank gul og rød så ser det veldig fint ut.:D
 
Heisann!
Når vi først er inne på foliering av bil :)
Jeg har denne :
Perlato.jpg

Og kunne tenkt meg en klar folie for å bevare tilstanden slik den er :p

Forslag?
 
Hadde vært spennende å høre mer om jobben din, morini!!!! :D

Det er ikke lenger jobben min, men som bilnerd savner jeg den ofte. Som en overarbeidet Playboy-fotograf med potensproblemer sikkert kan bekrefte, er det en hverdag i enhver jobb - selv om man jobber med hobbyen sin. Så etter tre år med 70 timers ukerog mer reising enn jeg setter pris på, sto jeg i fare for å miste hele lidenskapen for biler. På det private plan begynte det også å bli på tide å returnere til gamlelandet, men jeg har god fortsatt kontakt med min tidligere arbeidsgiver og et stående (og fristende) tilbud om å vende tilbake.

Selskapet jeg jobbet for startet sin virksomhet med istandsetting, restaurering og løpsforbereding av klassiske løpsbiler fra før- og etterkrigstiden. Dette er fortsatt en stor del av driften og de er en av verdens få spesialister som kan få håndlagde fullblodskonstruksjoner, hovedsaklig av italiensk opprinnelse, til å vinne løp den dag i dag. Løpsmotorene fra denne tiden er mekanisk sett vesentlig mer komplekse enn enhver moderne standard bilmotor. I mange tilfeller finnes det bare en håndfull gjenlevende motorer igjen og ingen tegninger. Alt må derfor konstrueres på nytt, helt ned til den minste skrue og helt identisk med originalen. Selskapet har en enorm produksjonsdybde og bruker sin spesialkompentanse også innenfor den moderne sportsbil- og motorsportindustrien ved å tilby utviklingstjenester, prototypebygging og egenutviklede motorkomponenter. De har nådd sitt mål om å bli leverandør til Formel 1, og leverer også mye til Rally, Roadracing, etc. Selv jobbet jeg hovedsaklig med forretningsutvikling, drift av det da nyetablerte testsenter ved Nürburgring hvor det ble utført testkjøringsoppdrag for sportsbilprodusenter og tilpassing og homologering av spesialbiler til det europeiske markedet.

@Delta8V: Bilen din er en aldeles nydelig utgave av en av de morsomste bilene som er laget. Jeg synes du skal gjøre minst mulig med den, men dersom det finnes klar folie som bevarer lakken høres det ut som en god ide.
 
Delta8v: digger bilen din:) når det gjelder klar matt folie, så gjøres det noen forsøk i disse dager på en norsk bil - jeg skal holde deg oppdatert. Problemet har vært at denne folien har vært for "sprø", noe som resulterer i krakkelering
 
Ikke direkte spotting, men kom over denne på finn.no :mrgreen::mrgreen::cool::cool:

Å herre jesus! Hadde jeg hatt 400k på konto til hva som helst annet (inkludert betaling av gjeld til russisk mafia) hadde denne blitt kjøpt sporenstreks. Se på det interiøret :eek::eek::eek: Jeg tror ikke jeg blir meg selv igjen etter å ha sett denne!