Min garasje er fylt med...

IMG_6725.jpeg

Ny fornuftsbil.

Jepp, GTX Exclusive, lang 7 seter. Stor oppgradering fra 2022-modellen jeg bytta inn. Men litt teit med all sportsdekoren og de røde sømmene. Monsteret veier over enn et tonn mer enn to andre bilene mine til sammen.

Jepp, GTX Exclusive, lang 7 seter. Stor oppgradering fra 2022-modellen jeg bytta inn. Men litt teit med all sportsdekoren og de røde sømmene. Monsteret veier over enn et tonn mer enn to andre bilene mine til sammen.
Prøvekjørte den mens vår 23-mod var på service denne uka, imponert over plassen inni. Satt godt i de bakerste setene også.

Liker man gamle klokker med manuelt opptrekk liker man nok Triumph også, her er alt manuelt og analogt, og alt kan demonteres og repareres, elektriske brytere, instrumenter, dørlåser og nesten alt annet. Ikke som på nye biler der man må skifte hele deler til titusenvis av kroner. Leste jeg at det kostet 30k for en ny nøkkel til en nyere bil her om dagen? For 30k kan man nok i mange tilfeller overhale hele motoren på en Triumph. Og en nøkkel kan du nok få for et pund eller to.

Her har jeg jo gått glipp av Triumph-feberen her inne! Har etter mange år fått min gamle TR6 på veien. Fadern var klokkeklar på at det var første TR6 i både Norge og Sverige når han blåste alle sparepengene sine på denne bilen som 25 åring i 1969. Han var rimelig sjef da han importerte denne og hadde den som pendler-bil som student mellom Norge og Stockholm:

IMG_2820.jpg
IMG_3141.jpg

Her har jeg jo gått glipp av Triumph-feberen her inne! Har etter mange år fått min gamle TR6 på veien. Fadern var klokkeklar på at det var første TR6 i både Norge og Sverige når han blåste alle sparepengene sine på denne bilen som 25 åring i 1969. Han var rimelig sjef da han importerte denne og hadde den som pendler-bil som student mellom Norge og Stockholm:

Vis vedlegg 413519Vis vedlegg 413520
Den misunner jeg deg! Ser veldig original ut, svært få av disse i England som er beholdt så originalt som din da de fleste ble godt brukt og herpa gjennom 70 og 80-tallet. Rattet på din bil ser jo nytt ut, er det restaurert? Har selv montert et noe mindre Moto Lita ratt og siden det selvsagt ikke er servo styring er kjørehansker helt nødvendig 👍