Var kjekt de første 5-10 rundene i helgen.
Jeg har ikke lest meg opp.. Noen teorier rundt hva McLaren har gjort, og hva Redbull har gjort? Snudde roller.
Det må ha vært et av de kjedeligste løpet så langt i år.Zzzzz
Tror nok det er bilene som er problemet, ikke banene. Forhåpentligvis blir det bedre med 2026 reglementet.Banen i Singapore er omtrent som Monaco med tanke på at det nesten er umulig med forbikjøring. For korte DRS soner og for trangt.
Duppet av flere ganger. Gørr kjedelig.
Man kan godt si bilene er et problem, men spesielt i Monaco og Singapore så er definitivt selve banene rotårsaken. Dette er ikke et nytt problem på disse banene, men har vært det i flere generasjoner med biler.Tror nok det er bilene som er problemet, ikke banene. Forhåpentligvis blir det bedre med 2026 reglementet.
De som setter opp løpene har uansett et ansvar for å gjøre løpene spennende (selvsagt innenfor sikre rammer). Lengden på DRS soner, antall DRS soner, aktiveringspunkt for DRS osv kan gjøres noe med. Dekkene som brukes burde kanskje tålt mindre for å øke antall pitstop.Man kan godt si bilene er et problem, men spesielt i Monaco og Singapore så er definitivt selve banene rotårsaken. Dette er ikke et nytt problem på disse banene, men har vært det i flere generasjoner med biler.
Og når det gjelder bilene så er jeg ikke overbevist om at det blir så mye endring når det gjelder disse tingene med 2026 bilene. Ja, noen andre biler kommer sikkert til å gå raskere enn andre neste år også. Slik har det alltid vært. Kanskje er det Aston Martin som er raskest i stedet for McLaren, eller Mercedes som er raskere enn RB, etc. Men slik er det jo alltid? Vi har vel aldri hatt en sesong hvor alle biler går likt?
Men hvorfor tror du at det blir mer forbikjøringer og action i Monaco og Singapore med nye biler @Maz19 ?
F.eks de nye reglene for opplading av batterier neste år vil vel slå negativt ut, og ikke positivt? Vet kjørerne selv er negative til disse endringene.
Pga. mindre biler:Man kan godt si bilene er et problem, men spesielt i Monaco og Singapore så er definitivt selve banene rotårsaken. Dette er ikke et nytt problem på disse banene, men har vært det i flere generasjoner med biler.
Og når det gjelder bilene så er jeg ikke overbevist om at det blir så mye endring når det gjelder disse tingene med 2026 bilene. Ja, noen andre biler kommer sikkert til å gå raskere enn andre neste år også. Slik har det alltid vært. Kanskje er det Aston Martin som er raskest i stedet for McLaren, eller Mercedes som er raskere enn RB, etc. Men slik er det jo alltid? Vi har vel aldri hatt en sesong hvor alle biler går likt?
Men hvorfor tror du at det blir mer forbikjøringer og action i Monaco og Singapore med nye biler @Maz19 ?
F.eks de nye reglene for opplading av batterier neste år vil vel slå negativt ut, og ikke positivt? Vet kjørerne selv er negative til disse endringene.
Det er vi 100% enig i.De som setter opp løpene har uansett et ansvar for å gjøre løpene spennende (selvsagt innenfor sikre rammer). Lengden på DRS soner, antall DRS soner, aktiveringspunkt for DRS osv kan gjøres noe med. Dekkene som brukes burde kanskje tålt mindre for å øke antall pitstop.
Men for et møkk kjedelig løp da!![]()
Det er vi 100% enig i.
Utfordringen med spesielt Monaco og Singapore er at det er gateløp hvor de som utformer løypen har lite/ingen muligheter til å gjøre noe med de tingene du nevner som kunne gjort løpene merkbart mer spennende.
Lengre DRS strekk og bredere bane er ikke lett å få til i disse byene uten å rive hele kvartaler.
Men at bilene blir litt smalere kan i prinsippet hjelpe litt mot de smale gatene selv om 10cm ikke er veldig mye.
Jeg tror lengre DRS strekk ville vært det som hadde gitt mest på akkurat de to nevnte baner.
Men som de sier i Flåklypa: time vil sjov