Klokkecafé – løst og fast om klokker

En skikkelig stilig klokke!

Men si meg; ble det helt riktig dette sitatet? Jeg synes jo at komisk passet fint inn 😅

"Nå presenteres Chronomaster Sport med en tallskive av meteoritt, i det som Zenith beskriver som «…en poetisk påminnelse om tidens komiske skala». Det blir i overkant teatralsk for min smak, men at tallskivene ser umåtelig skal jeg ikke ta fra dem."

Er det slikt man kaller Freudian slip?

Rettet til slik det stod i pressemeldingen – tidens kosmiske skala :D

• Haha
Reaksjoner: Isbilen og seiltid
Sponset

raymond-weil-millesime-tidssonen-1.jpg

Kult å se at Raymond Weil Millesime får litt traction her hjemme, og i samarbeid med Klokker.no har jeg skrevet en liten sak om kolleksjonen med fokus på to av modellene :)

Sponset

raymond-weil-millesime-tidssonen-1.jpg

Kult å se at Raymond Weil Millesime får litt traction her hjemme, og i samarbeid med Klokker.no har jeg skrevet en liten sak om kolleksjonen med fokus på to av modellene :)

Synes disse modellene er skikkelig fine!

Nytt fra DeSanders!

Jeg synes dette var stilig, men høyden skremmer meg litt. Synes de har fått med detaljer fra den forrige modellen på en fin måte, og urverket virker jo å være bra. Håper jeg får prøvd den på Oslo Watch Meet, spent på hvordan den er i levende live :)

Jeg ville heller kjøpt en original jublee lenke fra tudor. Det hadde sett mye bedre ut:)
Ja, men hvordan få tak i en sånn? Tror ikke de selges løst. Koster sikkert 6-7 ganger så mye også, hvis man skulle få løs en.

Uncle har litt bedre endeledd og bruker original spenne, men mangler skrudde ledd.

Ja, men hvordan få tak i en sånn? Tror ikke de selges løst. Koster sikkert 6-7 ganger så mye også, hvis man skulle få løs en.

Uncle har litt bedre endeledd og bruker original spenne, men mangler skrudde ledd.
Du kan jo sende en melding til Bjerke. Det koster sikkert rundt 10k, men så er det jo en ganske kostbar klokke også.

Forstner har vel også en jublee som passer, men da får du vel ikke bytta spenna

Har fått pris på lenken til Tudor Ranger hos Askeland, ingen problem å bestille kun lenke. Den koster 12.000, så da koster vel jubilee minst det samme.

• Liker
Reaksjoner: Dazed
Noen som har et godt skyvelære å anbefale? :unsure:
Gjerne et med plastdetaljer eller annet materiale som gir mindre risiko for riper.
Jeg har hatt et av disse rimelige med digital måler, men det var ikke spesielt nøyaktig.

• Liker
Reaksjoner: holmby
Noen som har et godt skyvelære å anbefale? :unsure:
Gjerne et med plastdetaljer eller annet materiale som gir mindre risiko for riper.
Jeg har hatt et av disse rimelige med digital måler, men det var ikke spesielt nøyaktig.
ja, det er helt sprøtt med metalldeler mot gjenstand som skal måles. har vært på let etter nytt ultrapresist skyvelære i lang tid, men må være mekanisk!

Ganske frisk, og kul boks. Men er det bare jeg som er helt allergisk mot den lenken?
Nei. Nå er jeg ikke noen særlig fan av lenker i utgangspunktet, men gikk over til nettopp denne lenken da det var på det varmeste i sommer. Ble litt vel svett med den foretrukne lærreima.
Den fulgte med klokka (ja, Zenith El Primero). Historisk, men pen er den virkelig ikke.

• Liker
Reaksjoner: andres