- Medlem
- 6. des. 2013
Dette gjelder også for folk som, til tross for at de befinner seg på en flyplass og i en sikkerhetskø, blir like overrasket over at de ikke kan gå igjennom med belte, briller, flere liter vann og uten å ta ut pcen. Snakker meg om bevisstløse mennesker..Folk i lunsjkø som står og lurer på "...hm...hm...skal jeg ha en eller to tomater...la meg se...en...nei jeg tar to...nei vent litt..." og driter fullstending i folka bak i køen som gjerne skulle hatt litt lunsjmat. Måtte være deilig å vært så jævla bedøvet.
Sist jeg fløy fra Aberdeen (tror jeg det var..) Fikk vi streng beskjed om at man ikke! skulle ta ut laptop... Thats a first. (Sorry avsporing)Dette gjelder også for folk som, til tross for at de befinner seg på en flyplass og i en sikkerhetskø, blir like overrasket over at de ikke kan gå igjennom med belte, briller, flere liter vann og uten å ta ut pcen. Snakker meg om bevisstløse mennesker..
Har følelsen av at dette i stor grad er folk som ikke har gjennomført førstegangstjenesten. Opplever at de som har vært innom Forsvaret har en sterk og vedvarende 'Soup Nazi' tilnærming til kø.Dette gjelder også for folk som, til tross for at de befinner seg på en flyplass og i en sikkerhetskø, blir like overrasket over at de ikke kan gå igjennom med belte, briller, flere liter vann og uten å ta ut pcen. Snakker meg om bevisstløse mennesker..
Jeg har ikke gjennomført førstegangstjenesten, men jeg er vel mer ‘soup-nazi’ på kø enn de fleste.Har følelsen av at dette i stor grad er folk som ikke har gjennomført førstegangstjenesten. Opplever at de som har vært innom Forsvaret har en sterk og vedvarende 'Soup Nazi' tilnærming til kø.
Sist jeg fløy fra Aberdeen (tror jeg det var..) Fikk vi streng beskjed om at man ikke! skulle ta ut laptop... Thats a first. (Sorry avsporing)
Hør hør . Når man har stått 5 min i kø og endå ikkje har bestemt seg når man kommer til kassa , men skal bruke 5 min på å diskutere med betjeningen om innhold og alt pokker.Folk i lunsjkø som står og lurer på "...hm...hm...skal jeg ha en eller to tomater...la meg se...en...nei jeg tar to...nei vent litt..." og driter fullstending i folka bak i køen som gjerne skulle hatt litt lunsjmat. Måtte være deilig å vært så jævla bedøvet.
Ikke noe problem!Folk i lunsjkø som står og lurer på "...hm...hm...skal jeg ha en eller to tomater...la meg se...en...nei jeg tar to...nei vent litt..." og driter fullstending i folka bak i køen som gjerne skulle hatt litt lunsjmat. Måtte være deilig å vært så jævla bedøvet.
Korrekt, det tar lengre tid, men man slipper det meste av stresset ved å reise. Men klart for de fleste betyr den ekstra tiden i bilen at det ikke er praktisk mulig.Det som irriterer mest med fly er disse jojo prisene på biletter,så pga det så har jeg vurdert å droppe fly å heller kjøre sørover.
Men tar jo tid.bruker jo 2 dager istedenfor noen timer reis med fly
Tar du av klokken?! Det har jeg aldri gjort, aldri vært noe problem heller.Sliter med å skjønne problemet. Har flydd mye i 35 år og har vel egentlig aldri hatt problemer med å verken forstår hva som skal tas ut/inn, eller klare å klargjøre meg før sikkerhetskontrollen. Det som er med i håndbagasje gjøres stort sett klar før ankomst flyplass, og når man starter i køen så begynner prosessen med å ta av klokke og putte i jakkelomme (eller sekk), ta av belte etc. Så når det er min tur så er alt klappet og klart for enkel og smertefri passering.
Ungene har høstferie neste måned.hadde vært gøy og reist til spania eller frankrike. Men 30.000kr for 5 t/r + overnatting og mat. Nei…Korrekt, det tar lengre tid, men man slipper det meste av stresset ved å reise. Men klart for de fleste betyr den ekstra tiden i bilen at det ikke er praktisk mulig.
For å unngå at det piper i maskinen. Enkelte scannere slår ut på klokker av metall. Ved å på forhånd fjerne klokke, belte etc så har jeg null metall på kroppen.Tar du av klokken?! Det har jeg aldri gjort, aldri vært noe problem heller.
Er det ikke noe som heter reiseklokke?For å unngå at det piper i maskinen. Enkelte scannere slår ut på klokker av metall. Ved å på forhånd fjerne klokke, belte etc så har jeg null metall på kroppen.
Kan ikke huske sist jeg gikk gjennom og det pep på meg.
Det har jo også stått reportasjer i avisene hvor noen må ta av seg klokke fordi det piper, og så blir kostbare klokker bare lagt i en boks og sendt gjennom maskin. Og når eieren har stått å surret med annet som piper i 2 minutt så er klokken borte. Den ene reportasjen jeg husker å ha lest så var det vel en uærlig kontrollør som puttet den i lomma, men ble tatt av video.