Hi-Fi tråden

Oppdatert anlegget for musikkformidling. Alt er ikke som det skal bli i stuen da ting, tang og møbler nok skal flyttes litt rundt. De fleste komponentene i anlegget er dog kommet for å bli. Målet er er at anlegg som ikke er for dominerende til hverdags og kan brukes til generell hyggeskaping slik det står, og som ved små grep kan transformeres til et fyrverkeri av takt og toner.
Nydelig!

Oppdatert anlegget for musikkformidling. Alt er ikke som det skal bli i stuen da ting, tang og møbler nok skal flyttes litt rundt. De fleste komponentene i anlegget er dog kommet for å bli. Målet er er at anlegg som ikke er for dominerende til hverdags og kan brukes til generell hyggeskaping slik det står, og som ved små grep kan transformeres til et fyrverkeri av takt og toner.

Hvilke komponenter et det du har der ? Er det leac forsterker ?

Hvor god er egentlig en Naim Supernait 3? Det snakkes jo så mye om "Naimwatt"...

Holder den i massevis til ett par Audiovector R3 Signature evnt R3 Avantgarde?

Hvor god er egentlig en Naim Supernait 3? Det snakkes jo så mye om "Naimwatt"...

Holder den i massevis til ett par Audiovector R3 Signature evnt R3 Avantgarde?

Jeg benytter en Naim Nova og det er en meget god match til mine R3 Arreté. SN3 vil trolig fungere meget godt også.

• Elsker
Reaksjoner: KentOve
Plasserte mine Dali høytalere på arbeidslokalet mitt! Var ikke til å unngå, Da dem matcher løftebukken :)

Da kan jeg drømme om nytt anlegg hjemme om ett år eller to!

1000003504.jpg

Da fikk jeg kjøpt noen Dali Helikon 800 billig i dag. Men har alikevel ikke råd til forsterker sannsynligvis før neste år :LOL:

Noen tips til en bare grei forsterker som klarer å drive disse helt fint? Aldri lavt volum og aldri mer enn halvt volum.

Svinger inn i denne tråden som tidenes noob. Men her er spørsmålet til dere som har peiling.

Jeg har et rom jeg skal innrede til mancave/sportsrom. I den forbindelse ønsker jeg å kunne se sport, fortrinnsvis fotball her. Rommet er ikke veldig stort - ca 12-14m². Hvis jeg skal ha en TV her vil det ta opp plass på veggen som jeg ikke ønsker å bruke til en TV. Dermed kom idéen om lerret og Prosjektor inn i likningen. Da kan jeg kjøre opp lerretet når jeg ikke ser på, og ha hele veggen fri til innrammede drakter o.l.

Fra tenkt sitteplass til lerret er det ca 4 meter. Og vinduene vil bli bak prosjektoren. Det vil være lys inn i rommet men ikke direkte sollys da rommet er nordvendt.

Er det noen som har peiling her inne som kan komme med noen gode råd om hvor man bør legge lista. Budsjett er mellom 20-40k all inn. Og dette skal i all hovedsak brukes til sport. Ikke gaming.

Regner med man må ha en pc? Eller er det noe som heter smartprosjektor 😅
Lyd og kabler, takfeste osv må vel også på plass. Hva kan jeg forvente av kvalitet innenfor budsjettet?

På forhånd tusen takk for innspill 😊

Link gjerne til sider hvor man kan kjøpe anbefalte produkter.

Svinger inn i denne tråden som tidenes noob. Men her er spørsmålet til dere som har peiling.

Jeg har et rom jeg skal innrede til mancave/sportsrom. I den forbindelse ønsker jeg å kunne se sport, fortrinnsvis fotball her. Rommet er ikke veldig stort - ca 12-14m². Hvis jeg skal ha en TV her vil det ta opp plass på veggen som jeg ikke ønsker å bruke til en TV. Dermed kom idéen om lerret og Prosjektor inn i likningen. Da kan jeg kjøre opp lerretet når jeg ikke ser på, og ha hele veggen fri til innrammede drakter o.l.

Fra tenkt sitteplass til lerret er det ca 4 meter. Og vinduene vil bli bak prosjektoren. Det vil være lys inn i rommet men ikke direkte sollys da rommet er nordvendt.

Er det noen som har peiling her inne som kan komme med noen gode råd om hvor man bør legge lista. Budsjett er mellom 20-40k all inn. Og dette skal i all hovedsak brukes til sport. Ikke gaming.

Regner med man må ha en pc? Eller er det noe som heter smartprosjektor 😅
Lyd og kabler, takfeste osv må vel også på plass. Hva kan jeg forvente av kvalitet innenfor budsjettet?

På forhånd tusen takk for innspill 😊

Link gjerne til sider hvor man kan kjøpe anbefalte produkter.

Noen kjappe tips (fra en som ikke er helt oppdatert på de siste hotteste produkter):

Projektor:
1. Vet ikke om det finnes prosjektorer nå med "smartmodul", skulle ikke overraske meg, men trenger ikke PC. Trenger bare f.eks. Nvidia Shield. Har brukt den hjemme både pro og vanlig, da den funker smertefritt og raskt til de fleste TV/streaming-apper. Har du flere kilder som f.eks. playstation i tillegg, kjør det via en Hjemmekino-receiver.
2. https://avshop.no/ kan hjelpe deg med det meste
3. Vil likevel anbefale å researche litt og kjøpe brukt, får mye mer for pengene.
4. Om du får tak i grått lerret, kan det være bedre i rom du ikke får avblendet helt (men prøv lystette gardiner, plissegardin, e.l.).
5. Se etter lyssterk prosjektor som ikke har alt for mange timer på telleren.
6. Bruk kalkulatorer på nett for å se om det blir rett størrelse på ønsket lerret med avstander i rommet, også ift. om du skal montere prosjektor i taket opp ned eller ikke.. Om du ikke tenker blende av skikkelig, kan det være bedre med litt mindre enn større lerret for mer lysstyrke.
Har forøvrig selv hatt Sony VPL-HW15 i maaange år, fordelen med den var stillegående (og bra bilde/farger til film, hvilket ikke er sååå nøye for deg)..

Lyd - Tipser alltid om:
1. Doble budsjettet.
2. Kjøp brukt.
3. Kjøp heller bra stereo (evt. kraftig receiver og frontøyttalere til å starte med), enn middelmådig surround.

I tillegg: Stikk gjerne innom Hifiklubben e.l. for å få tips om fine produkter med kule egenskaper som streamning osv. Kanskje du klarer deg med en receiver/streaming enhet (uten shield) nå, men kanskje kjøpe høyttalere brukt...

• Liker
Reaksjoner: GrimReaper