BMW

DJ41

Støttemedlem
Medlem
5. jan. 2022
Sted
Møkkavær
Er det noen som har gått fra 5 serie G30/31 og til i4 M50/60.
Er det en nedtur ang kvalitetsfølelse / kjøreopplevelse. Plass er ikke noe teme for meg da guttene har flyttet ur.
Trenger heller ikke el da jeg kjører lite, det er kun bytte syke som holder på å slå inn.

Er det noen som har gått fra 5 serie G30/31 og til i4 M50/60.
Er det en nedtur ang kvalitetsfølelse / kjøreopplevelse. Plass er ikke noe teme for meg da guttene har flyttet ur.
Trenger heller ikke el da jeg kjører lite, det er kun bytte syke som holder på å slå inn.
Prøv en G11/G12 7-serie med V8. Det tror jeg er en vinner. El vil du ikke ha.

Min erfaring er at en i4 M50 kjører ringer rundt en G30/31. Den er smidigere, går som et uvær og hvis man liker litt aktiv kjøring, er jeg ikke i tvil.

Plassen foran er omtrent den samme, merkbart trangere bak i en i4, men bilen oppleves som skarpere på svingete veier. Hvis du skal ha en G30/31 med åtter, begynner det å koste litt, men 540i med sekser og 340hk er en fin kombo, dersom bensin er å foretrekke. Går mer en godt nok, men kjøreopplevelsen er litt distansert, sammenlignet med en i4 M50, imo.

Plenty med godt utstyrte i4 M50 på finn med lav km, og så er det stadig kampanje på nye som ikke ligger så veldig mye over i pris.

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Ivar
Min erfaring er at en i4 M50 kjører ringer rundt en G30/31. Den er smidigere, går som et uvær og hvis man liker litt aktiv kjøring, er jeg ikke i tvil.

Plassen foran er omtrent den samme, merkbart trangere bak i en i4, men bilen oppleves som skarpere på svingete veier. Hvis du skal ha en G30/31 med åtter, begynner det å koste litt, men 540i med sekser og 340hk er en fin kombo, dersom bensin er å foretrekke. Går mer en godt nok, men kjøreopplevelsen er litt distansert, sammenlignet med en i4 M50, imo.

Plenty med godt utstyrte i4 M50 på finn med lav km, og så er det stadig kampanje på nye som ikke ligger så veldig mye over i pris.
Problemet er at jeg har en superfin 540i.
M50 er på tur ut virker det som, de vidrefører kampanje på M60. Ny M60 bra utstyrt med vinterhjul og servicesvtale ca 670k

Problemet er at jeg har en superfin 540i.
M50 er på tur ut virker det som, de vidrefører kampanje på M60. Ny M60 bra utstyrt med vinterhjul og servicesvtale ca 670k

Hvis du ikke har kjørt en i4 i det hele tatt, vil jeg anbefale deg å få booket en tur i en i4 M50 hos nærmeste forhandler (M60 er vel ikke i landet ennå), så får du sammenlignet med 5-eren du har. Regner med at du finner ut hva du liker best da.

• Liker
Reaksjoner: DJ41
Kjører du 540i i dag og ikke har et veldig sterkt ønske om stivere og mer kjøresterk bil så hadde jeg ikke kjøpt i4. Den er et presisjonsinstrument ved aktiv kjøring på svingete veier, men få ting ellers slår 5-serie med sekser.

• Liker
Reaksjoner: DJ41
Hvis du ikke har kjørt en i4 i det hele tatt, vil jeg anbefale deg å få booket en tur i en i4 M50 hos nærmeste forhandler (M60 er vel ikke i landet ennå), så får du sammenlignet med 5-eren du har. Regner med at du finner ut hva du liker best da.

En bekjent har en I5 m60 . Artig bil som går godt.

prøvekjørte i4 M50 i ca 200 km i går.
Noe jeg likte var stift understell og lett styring, virket veldig lettkjørt.
Men som alle nybiler i dag så virker det billigere, tatt bort f.eks knapp til portåpner, minne på seter på kun venstre side.
Pris blir ca 670k ink ca 130k i rabatt, da med det meste av utstyr med det beste skinnet, vinterhjul og serviveavtale.
Ser ID4 med trommelbremser bak koster det samme.

Er jeg i tvil: JA :)

prøvekjørte i4 M50 i ca 200 km i går.
Noe jeg likte var stift understell og lett styring, virket veldig lettkjørt.
Men som alle nybiler i dag så virker det billigere, tatt bort f.eks knapp til portåpner, minne på seter på kun venstre side.
Pris blir ca 670k ink ca 130k i rabatt, da med det meste av utstyr med det beste skinnet, vinterhjul og serviveavtale.
Ser ID4 med trommelbremser bak koster det samme.

Er jeg i tvil: JA :)
ID4 ligger vel fra 430k-ish? Det er jo langt fra 670k

Merker jo at batteriene gjer bilene såpass tunge at vekt må spares andre plasser . Kjipt interiør er jo det første en merker i det meste av elbiler . Det er jo litt av tradeoff med slike . Forøvrig betalte eg noke over 700k i fjor for en 5 år gammel m50d med 70kkm . Angrer ikkje et sekund på det.

Dette er jo en "pimpet" ID4 - og en helt annen type bil enn det du er ute etter!?

Er ikke i tvil om at jeg hadde valgt i4 fremfor ID4 eller GTX, med mindre plass og det å sitte høyt er viktig for deg. Jeg vurderer for øvrig i4 som ny bil, som en erstatning for familiens bil nr. 2. Liker både ytelse, rekkevidde og pris - og BMW'en ser jo nesten ut som det en BMW skal se ut som. Har to kamerater som er meget fornøyde med sine i4 M50.

• Liker
Reaksjoner: Barney Ross
Merker jo at batteriene gjer bilene såpass tunge at vekt må spares andre plasser . Kjipt interiør er jo det første en merker i det meste av elbiler . Det er jo litt av tradeoff med slike . Forøvrig betalte eg noke over 700k i fjor for en 5 år gammel m50d med 70kkm . Angrer ikkje et sekund på det.
Opplevd kvalitet var mye bedre på biler for 5-6 år siden. H..... Musk, han la standarden på hvordan det ikke skal gjøres og de andre må følge etter :). Ser det samme hos MB som virker mye billigere med EQC, EQE osv. Helt annen opplevd kvalitet på en eldre E-klasse. Men synes faktisk BMW føles mye bedre enn dagens MB. ID4 til 650k har trommelbremser bak, det er 60 tall.

Dette er jo en "pimpet" ID4 - og en helt annen type bil enn det du er ute etter!?

Er ikke i tvil om at jeg hadde valgt i4 fremfor ID4 eller GTX, med mindre plass og det å sitte høyt er viktig for deg. Jeg vurderer for øvrig i4 som ny bil, som en erstatning for familiens bil nr. 2. Liker både ytelse, rekkevidde og pris - og BMW'en ser jo nesten ut som det en BMW skal se ut som. Har to kamerater som er meget fornøyde med sine i4 M50.
Har ikke studert om ID4en er pimpet, men det er trommelbremser bak og du får en rimelig bra utstyrt I4 til samme prisen. Fysiske mål er nesten identisk med I4 unntatt høyde så bilene kan sammenlignes ut fra størrelse, ang plass bak er er det noe annet. ( BMWn er 10 ca lengre ). ID4 har en 1/2 motor i forhold til I4, men det er egentlig ikke noe tema for meg da begger går godt og UP står bak en hver sving i mitt område.

Mine sønner har flyttet ut for noe år siden så bakseteplass er nesten ikke noe tema. Men skjønner at småbarnsfamilier kjøper ID4. Liker å sitte lavt da jeg ikke er ute etter båt følelse :). Opplevd kvalitet i BMW er et godt stykke over dagens VW. Som du skriver så ser en el BMW ut som en BMW. MB sine elbiler har etter min mening mistet sin identitet etter at de kom med såpekoppene EQ serie.

Godt å høre at dine kamerater er godt fornøyd, eller ikke ..... kan det bli dyrt for meg.

• Liker
Reaksjoner: Consigliere
Har hatt i4 M50 og det er en fin og komfortabel bil - men noen M bil er det ikke. Det er den altfor tung til. Man merker jo at fysikkens lover helst vil at den skal skal havne i skogen på en svingete vei - men slik er det jo på alle nye biler nå som veier flere tonn.

Elbil fort rett frem blir man veldig fort lei av. Mye gøyere med en lettere bil på svingete veier hvor man ikke trenger alskens hjelpemidler for å holde bilen på veien :)

Har hatt i4 M50 og det er en fin og komfortabel bil - men noen M bil er det ikke. Det er den altfor tung til. Man merker jo at fysikkens lover helst vil at den skal skal havne i skogen på en svingete vei - men slik er det jo på alle nye biler nå som veier flere tonn.

Elbil fort rett frem blir man veldig fort lei av. Mye gøyere med en lettere bil på svingete veier hvor man ikke trenger alskens hjelpemidler for å holde bilen på veien :)

En får jo denne perlen for prisen av en id4 også da

Det er en stund siden BMWs M-modeller var lettvektere. Dagens M3 veier 1,8 tonn, og M5-en latterlige 2,5 tonn.