Det gjør den, men elgen datt for en 8x68.Beretta ? Heiter ikkje den 686 ?
Det gjør den, men elgen datt for en 8x68.Beretta ? Heiter ikkje den 686 ?
Åkai.Det gjør den, men elgen datt for en 8x68.![]()
Ullent terreng?Åkai.
Er futt i den altså. Her skyter vi mest hjort og til det er slikt for grovt og gir for mykje svinn av kjøttet.
Er noken som bruker 9,3x64 med rekyldemper m.m på en blaser r8 carbon og er fornøgde med det .
Eg har brukt 7,62 , men har no bestilt meg en sako 90 peak carbon i 6,5 creedmoore.
Bratt og ullent terreng og sjelden over 100meter.
Vi har både skogsjakt og lange, åpne myrer så det er greit å ha litt damp. Men en 30-06 hadde helt klart gjort jobben.
Det verste svinnet var det en elskelig sunnmøring jeg jaktet med som sto for. I alle år kjøpte han billigste ammunisjon til 308 og skjøt konsekvent midt i bogen så han traff bein. Elgen datt hver gang, men en halv bog og side måtte vi bare regne med å kassere.![]()
Har kjøpt samme i 6,5x55Innskyting og trening med ny børse for året.
sako peak 90 carbon kal 6,5 creedmoore med Vanward ultralight titandemper
Vis vedlegg 401723
So å sei samme kaliber det . Merker at eg er vant til tyngre våpen so må trene litt meir med den merker eg . Spesielt I sittende og stående er den lett.Har kjøpt samme i 6,5x55
I praksis ikke mye forskjell. Har hatt en 6,5 CM før, men holder meg nå til 6,5x55 da jeg har andre rifler som Sauer 200 STR og Blaser R8 i samme kaliber, og dermed også mye kurrant ammunisjon som kan brukes på tvers av riflene.So å sei samme kaliber det . Merker at eg er vant til tyngre våpen so må trene litt meir med den merker eg . Spesielt I sittende og stående er den lett.
Avtrekket er på sauer nivå . ( eg har gått med 404 før )
Ja utkast problemet jeg tenker på. Var et kjempeproblem på min og uaktuelt til jaktbruk da jeg ikke stolte på den.Er det utkastet på Sako Finnlight dere tenker på @Blodstrupmoen og @Barney Ross? Har en Finnlight II, og merker at patronen ikke kastes ut skikkelig hvis jeg er (for) forsiktig med ladegrepet. Ender av og til opp med å måtte pirke ut patronen, noe som selvfølgelig er irriterende.
Når det gjelder vekt har jeg også hatt preferanse for tyngre våpen, spesielt hagler. Men jeg er ikke helt sikker når det gjelder rifle. Sako'n oppleves som for "tung" på banen. Jeg har også en rimeligere Browning X-bolt Superlight, som jeg skyter mye bedre samlinger med. Det sagt, geværet oppleves som skikkelig puslete - føler rett og slett at det er for lett og for "lite".
Noen tips til den perfekte rifle? Begge riflene jeg har er i kaliber 308, og brukes kun til elgjakt.